w

Kultowe – Ferrari F50

Ferrari F50 - On the way to Bella Italia Car Show 2015. Photo by Danny Cruz. RallyWays.com
Ferrari F50
Ferrari F50

Ferrari F50 pierwszy raz zostało pokazane podczas międzynarodowego salonu samochodów  w Genewie. Pininfarinę było projektantem auta i  odeszło od ostrych linii i różnych detali charakterystycznych dla F40 czy 512TR.  Aerodynamika staje bardzo ważnym elementem gdy w grę wchodzi wzrost prędkości, a F50 miał być szybszy od wszystkiego, co porusza się po drodze. F50 nie musiało mieć super osiągów, liczyła się niecodzienne karoseria samochodu. Chodzi o nietypową  osobowość tego samochodu! F50 rzeczywiście miało wyścigowy rodowód.  Do wykonania podwozia użyto najlepszych materiałów z tamtych czasów, włókien węglowych, kevlaru i nomexu. Sercem napędu F50 stał się niedoładowany VI2, a to czego brakowało z najnowszych technologii Grand Prix, zniwelowano dzięki większej pojemności. Silnik o pojemności 3,51 wymieniony na większy o pojemności 4,71. Wyścigowych regulacji pozostawiono jak najmniej  po to, żeby samochód dało się łatwo prowadzić i żeby był niezawodny. Nadal miał pięć zaworów na cylinder, cztery górne wałki rozrządu o bardzo specyficznych profilach i mógł się pochwalić  mocą 520 KM!

Ferrari F50

Silnik F50, ta samo jak u mcLarena, polegał na pojemności, a nie turbodoładowaniu, co dawało wyjątkową elastyczność i bardzo szybką  reakcję obrotów przy każdej prędkości, bez typowego dla turbosprężarek opóźnienia. W silniku F50 V12 obroty sięgały zdecydowanie górnych granic, był montowany podłużnie, a napęd przekazywany był przy pomocy sześciobiegowej skrzyni, a co za tym idzie dzięki wielkim oponom 335/30ZR przyczepność była znakomita. Kierowca miał bezpośredni kontakt z wspaniałym silnikiem, nie wdrożono żadnych mechanizmów bezpośrednich kontroli trakcji, wspomagania kierownicy nie mówiąc o ABS. Zdaniem Ferrari każdy z tych elementów sprawiał, że doświadczenie prowadzenia samochodu staje się mniej sterylne.

Ferrari F50
Ferrari F50

Kabina skonstruowana bardzo prosto, funkcjonalnie. Zaczynając od  przycisku startera w stylu wyścigowym a kiedy wielki silnik zaskoczy jego dźwięk jest muzyką dla koneserów motoryzacji. Zdumieniem było to, że auto na niskich obrotach brzmiało grzecznie aż do momentu gdy wskazówka od obrotów wzbiła się w górne granice. Przekładnia 6-biegowej skrzyni biegów została wykonana z gołego metalu co dla ferrari jest typowym zabiegiem. F50 może się szczycić  maksymalną prędkością 325 km/h i przyspieszeniem do setki w 3,7 sek. ale to nie były już osiągnięcia na poziomie rekordów świata, bo Ferrari już tego nie potrzebowało. W zawieszeniu nie było zabijających atmosferę gumowych tulei, występujących nawet w samochodach Grand Prix, tylko dzięki elektronicznie zmienianemu tłumieniu drgań zawieszenie dawało zadziwiająco przyjazną równowagę między komfortem a panowaniem nad pojazdem. Ferrari było bardzo lekkie co było widoczne przy jego ogromnej mocy.  F50 oferował nowe możliwości, inne wyzwania, dostępne tylko naprawdę utalentowanym kierowcom biorąc pod uwagę fakt że jest to samochód sportowy i  było to dokładnie to, co obiecywał Ferrari.

Zamów jazdę próbną!

Lubisz piękne i szybkie samochody? Chcesz się sprawdzić za kierownicą jednego z nich? Zapoznaj się z naszą ofertą i wybierz coś dla siebie! Zamów voucher i udaj się na pełną emocji jazdę. Jeździmy na profesjonalnych torach rozmieszczonych po całej Polsce! Miasta realizacji: Poznań, Warszawa, Radom, Opole, Gdańsk, Bednary, Toruń, Biała Podlaska, Wrocław. Sprawdź nasze Tory i wybierz ten, który jest najbliżej Ciebie. Zacznij spełniać swoje marzenia!


Sprawdź 299 zł

Jazda Ferrari F430


Sprawdź 299 zł

Jazda Ferrari F430 Cabrio


Sprawdź 359 zł

Jazda Ferrari 360 Modena

Napisane przez admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0

Event motoryzacyjny w Ułężu

Bugatti EB110