Ostatnie treści

  • muscle car
    w , , , ,

    Muscle car vs pony car — co je różni?

    Kiedy rzucamy hasło „muscle car”, jaki obrazek przychodzi ci do głowy? Masz chwilę czasu, więc spokojnie się zastanów. Już? W takim razie wiedz, że istnieje duże prawdopodobieństwo, iż właśnie myślisz o samochodzie z gatunku „pony car”. Jaka jest różnica? Muscle cary i pony cary (po polsku moglibyśmy je nazwać „mięśniakami” i „kucykami”) to wytwory amerykańskiej […] Więcej

  • jazda-ferrari-458-italia - moto park Ułęż
    w

    Historia marki Ferrari – Enzo Ferrari – legenda Włoch

    Ferrari to każdemu dobrze znana włoska marka samochodowa, która na rynku działa od roku 1938. Jej założycielem był Enzo Ferrari, który od najmłodszych lat marzył o zostaniu kierowcą wyścigowym. Samochody te kojarzą się każdemu z wygodą, prestiżem i luksusem. Producenci dostosowują auta są specjalnie do oczekiwań klienta, tak aby przejażdżka była dla nich czymś wspaniałym. […] Więcej

  • jazda-dodge-viper go-racing
    w ,

    American Dream, czyli historia braci Dodge

    Historia braci Dodge Każdy fan motoryzacji na pewno słyszał o takich osobach jak John Francis i Horace Elgin Dodge. Dzięki nim powstała kultowa firma Dodge Brothers Bicycle & Machine Factory, produkująca największe motoryzacyjne cuda, o których marzyli i marzą nadal miliony ludzi. Kultowe produkty, które bez wątpienia są znakiem rozpoznawczym spółki Dodge Brothers to ogromne […] Więcej

  • w , , , ,

    Jak ewoluowały logotypy znanych marek samochodów wyścigowych?

    Symbolem, który niezaprzeczalnie wyróżnia każdego producenta marek samochodowych jest własne, niepowtarzalne logo. Dzięki niemu w ułamek sekundy, spoglądając tylko na znaczek na masce jesteśmy w stanie rozpoznać pojazd konkretnego producenta. Zazwyczaj zawiera ono elementy kojarzone z firmą, jej historią oraz początkami działalności. Podobnie jak zmienia się wygląd samochodów, zmienia się także design logotypu, wykorzystana czcionka […] Więcej

  • Porsche Carrera
    w ,

    Porsche typ 911 G

    Pierwszy istotny retusz optyczny przechodzi 911 noszące oznaczenie „model G”. Licząc od modelu podstawowego, była to już siódma wersja. Najbardziej rzucają się w oczy dość wydatne zderzaki z gumowymi listwami dochodzącymi po bokach aż do błotnika. Model przeznaczone na rynek amerykański miały w zderzakach standardowe w USA amortyzatory neutralizujące zderzenie z prędkością do 8 km/h […] Więcej