w ,

Bugatti EB110

Bugatti EB110
Pomimo włoskiego brzmienia nazwy, Bugatti było przedsiębiorstwem francuskim (obecnie należy do VW). Jednak kiedy w latach 90. podległo restrukturyzacji, stało się włoską własnością i EB110 podjął rywalizację z Ferrari F40 i Lamborghini Diablo.
Napęd na 4 koła
Moc 552 KM jest przekazywana na wszystkie 4 koła, aczkolwiek nie w równych proporcjach. 63% mocy idzie na oś tylną, 37% na przednią.
Cztery turbosprężarki
Dla uniknięcia opóźnienia w reakcji turbiny przy niewielkich prędkościach obrotowych silnika, EB110 miał aż cztery niewielkie turbosprężarki IHl z intercoolerami, po dwie na każdy rząd cylindrów.
Podwozie z włókien węglowych
Zanim jeszcze pojawił się supernowoczesny McLaren F1, EB110 miał podwozie wykonane z włókien węglowych, dzięki czemu było ono niezmiernie mocne.
V12 z czterema wałkami rozrządu
3,5-litrowy silnik EB110 wchodzi na 8200 obr./min i daje taką moc, jaką wcześniejsze silniki DFV Coswortha, stosowane w Formule 1.
Specjalne opony od Michelina
Bliskie związki Bugatti z Michelinem zaowocowały stworzeniem dla EB110 specjalnych superniskoprofilowych opon MXX3, nakładanych na felgi z lekkich stopów, inspirowanych kołami zakładanymi przed wojną w modelu Bugatti Royale.

Bugatti EB110
Bugatti EB110

SILNIK
Typ: V12 z czterema watkami rozrządu.
Konstrukcja: blok i głowica z lekkich stopów.
Rozrząd: 5 zaworów na cylinder (3 dolotowe,2 wylotowe) poruszane przez 4 górne wałki rozrządu.
Średnica i skok tłoka: 83,8 x 55,9 mm.
Pojemność skokowa: 3500 cm3.
Stopień sprężania: 7,5 : 1.
Układ zasilania: wielopunktowy wtrysk paliwa w systemie Bugatti z 4 turbosprężarkami IHI.
Maksymalna moc: 552 KM przy 8000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 630 Nm przy 3750 obr./min.
SKRZYNIA BIEGÓW
6-biegowa, manualna.
KAROSERIA/PODWOZIE
Stopowe, dwudrzwiowe, dwumiejscowe nadwozie coupé ze skorupowym podwoziem z włókien węglowych.

Bugatti EB110

Tradycyjna atrapa chłodnicy
W EB110, dla podkreślenia związków z przeszłością, zachowano tradycyjną dla Bugatti atrapę chłodnicy w kształcie podkowy.
Urządzenia chroniące środowisko naturalne
Każda z turbosprężarek jest wyposażona w katalizator i kolektor oparów olejowych, żeby EB110 był maksymalnie przyjazny dla środowiska naturalnego.
Podwójne amortyzatory z tyłu
Dla zapewnienia kierowcy możliwie najlepszej kontroli nad pojazdem w EB110 z tyłu zainstalowano podwójne amortyzatory.
Stopowa karoseria
Aby obniżyć masę pojazdu, nadwozie EB110 wykonane jest z lekkich stopów aluminiowych, zwykle malowanych na tradycyjny dla Bugatti błękit, chociaż niektóre egzemplarze były malowane na srebrno.

Bugatti EB110

UKŁAD JEZDNY
Zawieszenie przednie: podwójne wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe i stabilizator poprzeczny.
Zawieszenie tylne: podwójne wahacze poprzeczne z podwójnymi amortyzatorami na sprężynach śrubowych z każdej strony auta. Hamulce: wentylowane, tarczowe z przodu i z tyłu (średnica 323 mm).
Koła: ze stopu magnezu – wymiary 229 x 457 mm przód i 305 x 457 mm tył.
Ogumienie: Michelin 245/40 (przód) i 325/30 (tył).

Zamów jazdę próbną!

Lubisz piękne i szybkie samochody? Chcesz się sprawdzić za kierownicą jednego z nich? Zapoznaj się z naszą ofertą i wybierz coś dla siebie! Zamów voucher i udaj się na pełną emocji jazdę. Jeździmy na profesjonalnych torach rozmieszczonych po całej Polsce! Miasta realizacji: Poznań, Warszawa, Radom, Opole, Gdańsk, Bednary, Toruń, Biała Podlaska, Wrocław. Sprawdź nasze Tory i wybierz ten, który jest najbliżej Ciebie. Zacznij spełniać swoje marzenia!

Napisane przez admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Kultowe – Ferrari F50

DeLorean DMC – przyszłość jest już dziś