w ,

Toyota Supra – podwójna moc pod maską

Toyota Supra

Toyota przeniosła Suprę z klasy ciężkiego i brzydkiego krążownika do klasy dostępnego, elegancko wystylizowanego, mniejszego super samochodu, potrafiącego rozwinąć prędkość 250 km/h dzięki 326-konnemu silnikowi.

Toyota Supra

..bądź przygotowany na emocje.
Już na pierwszy rzut oka Supra ma bardzo ekstrawertyczną sylwetkę. Kiedy się wślizgniesz za kierownicę i wciśniesz gaz w podłogę, bądź gotów na emocje. Już na pierwszym biegu gwizd pod maską informuje cię, że pierwsza turbosprężarka wchodzi na obroty. Przy 4000 ¡br./min już obie turbosprężarki tłoczą powietrze do silnika Supry pojemności 2997 cm3. Silnik wyregulowany jest na osiąganie maksimum mocy przy średnich i wysokich obrotach. Na skutek blokady samochód rozpędza się tylko do prędkości 250 km/h, bez niej prędkościomierz z łatwością wspiąłby się do liczby 300.

Podwójna turbosprężarka
Pierwsza, mniejsza sprężarka zwiększa osiągi przy niskich obrotach silnika, zanim przy wyższych obrotach włączy się większa. Obie wyposażone są w intercoolery.
Mechanizm różnicowy Torsena
Samoblokujący mechanizm różnicowy Torsena to mechaniczne urządzenie wykorzystujące przekładnię ślimakową (a nie cieczowe czy lepkościowe sprzężenie) do rozdzielania momentu obrotowego między koła tylnej osi.
6- biegowa skrzynia biegów
Podobnie jak Porsche 968, Supra ma odporną,6- biegową skrzynię biegów Getrag. Jednak turbodoładowany silnik nie jest słabeuszem, więc do wyciśnięcia z niego osiągów wcale nie trzeba nieustannie zmieniać biegów.
Aktywny przedni spojler
Jeżeli Supra podróżuje przez ponad 5 s z prędkością przekraczającą 90 km/h, automatycznie wysuwa się przedni spojler, żeby zwiększyć siłę dociskającą auto do nawierzchni.
ABS z czujnikiem przyspieszenia
Zapobiegający blokowaniu kół układ ABS Supry ma czujnik przyspieszenia, który pozwala uniknąć poślizgu przy hamowaniu na zakręcie.

Toyota Supra

SILNIK
Typ: rzędowy silnik 6-cylindrowy z dwoma wałkami rozrządu.
Konstrukcja: żeliwny blok i głowica cylindrowa z lekkiego stopu.
Rozrząd: 4 zawory na cylinder, poruszane przez 2 górne wałki rozrządu.
Średnica i skok tłoka: 86,1 x 86,1 mm. Pojemność skokowa: 2997 cm3.
Układ zasilania: elektroniczny wtrysk paliwa z dwiema sekwencyjnymi turbosprężarkami. Moc maksymalna: 326 KM przy 5600 obr/min.
SKRZYNIA BIEGÓW
6- biegowa, manualna i 4-biegowa automatyczna.
KAROSERIA/PODWOZIE
Stalowa samonośna konstrukcja w formie dwudrzwiowego coupe 2 + 2.
CHARAKTERYSTYCZNE ELEMENTY
Supra jest stabilna podczas jazdy z dużą prędkością, dzięki temu wielkiemu skrzydłu. Jedna z sekwencyjnie pracujących turbo-sprężarek działa przy niskich obrotach, zwiększając dolny moment obrotowy, druga, przy 4000 obr./min, dodaje mocy przy najwyższych obrotach silnika.

Zamów jazdę próbną!

Lubisz piękne i szybkie samochody? Chcesz się sprawdzić za kierownicą jednego z nich? Zapoznaj się z naszą ofertą i wybierz coś dla siebie! Zamów voucher i udaj się na pełną emocji jazdę. Jeździmy na profesjonalnych torach rozmieszczonych po całej Polsce! Miasta realizacji: Poznań, Warszawa, Radom, Opole, Gdańsk, Bednary, Toruń, Biała Podlaska, Wrocław. Sprawdź nasze Tory i wybierz ten, który jest najbliżej Ciebie. Zacznij spełniać swoje marzenia!

Napisane przez admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

De Tomaso PANTERA L – amerykański charakter

Bentley Continental GT