w ,

De Tomaso PANTERA L – amerykański charakter

De Tomaso PANTERA L

Pantera została zbudowana z mocnym silnikiem V8 Forda, aby przetrwać na amerykańskim rynku. Takie podejście okazało się właściwe i w konsekwencji ten model był bardzo długo produkowany.

De Tomaso Pantera L
De Tomaso Pantera L

Fordowski silnik V8
Ponieważ oczekiwano, że Pantera będzie budowana w dużej liczbie egzemplarzy (Ford miał nadzieję na produkcję rzędu 5000 aut rocznie), została zaprojektowana, tak by można ją było budować w wersji masowej, a więc z samonośną konstrukcją nadwozia. Pantera otrzymała górnozaworowy silnik Forda „Cleveland” V8 o pojemności 5763 cm3, stosowany we wcześniejszych modelach Mustanga, ponieważ miała być na chłonnym amerykańskim rynku sprzedawana poprzez dilerów Forda.
Przedni spojler
Zaprojektowany jako uzupełnienie ekstrawaganckiego tylnego skrzydła, przedni spojler odgrywa dużą rolę w ograniczaniu ilości powietrza dostającego się pod spód samochodu.
Tylny spojler z włókien węglowych
Tylny spojler był wyposażeniem opcjonalnym: miał dociskać auto do ziemi przy dużych prędkościach. Od 1980 r. spojler był wykonywany z włókien węglowych.
Różne wymiary kół
Aby pomieścić ogromne opony, tylne koła mają szerokość 330 mm, podczas gdy przednie tylko 254 mm.
Dodatkowe światła drogowe
Światła drogowe nie były najmocniejszą stroną Pantery, to też cennym dodatkiem okazały się dodatkowe reflektory montowane na przedniej owiewce.

De Tomaso Pantera L

SILNIK
Typ: V8 Forda.
Konstrukcja: żeliwny blok i głowice cylindrowe. Rozrząd: po dwa zawory na cylinder, porusza­ne przez pojedynczy, montowany w bloku wałek rozrządu za pośrednictwem popychaczy i dźwigni zaworowych.
Średnica i skok tioka: 102 x 88,9 mm. Pojemność skokowa: 5763 cm3.
Stopień sprężania: 10,5 : 1.
Układ zasilania: pojedynczy 4-gardzielowy gaźnik Holleya.
Moc maksymalna: 350 KM przy 6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy: 630 Nm przy 3800 obr./min.
SKRZYNIA BIEGÓW
5-biegowa, manualna skrzynia biegów ZF, umieszczona obok tylnej osi.
KAROSERIA/PODWOZIE
Stalowa konstrukcja samonośna z dwudrzwio­wym, dwumiejscowym nadwoziem coupe. Podobnie jak Lamborghini Countach, Pantera De Tomaso ma opcjonalny tylny spojler. Był zarówno urządzeniem dekoracyj­nym, jak i funkcjonalnym.

De Tomaso Pantera L

Zamów jazdę próbną!

Lubisz piękne i szybkie samochody? Chcesz się sprawdzić za kierownicą jednego z nich? Zapoznaj się z naszą ofertą i wybierz coś dla siebie! Zamów voucher i udaj się na pełną emocji jazdę. Jeździmy na profesjonalnych torach rozmieszczonych po całej Polsce! Miasta realizacji: Poznań, Warszawa, Radom, Opole, Gdańsk, Bednary, Toruń, Biała Podlaska, Wrocław. Sprawdź nasze Tory i wybierz ten, który jest najbliżej Ciebie. Zacznij spełniać swoje marzenia!

Napisane przez admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

McLaren F1 – drogowa formuła

Toyota Supra – podwójna moc pod maską