Diablo to nadal rzadki i fascynujący widok. Jeden rzut oka na majstersztyk Marcello Gandiniego wystarczy, żeby nabrać przekonania, że to auto naprawdę jeździ z prędkością powyżej 300 km/h.
Podwójne chłodnice z tyłu
Do chłodzenia 12-cylindrowego silnika potrzebne są dwie chłodnice. Zainstalowano je z tyłu komory silnika i każdą wyposażono w duży wentylator.
Bez koła zapasowego
Nie ma miejsca nawet na dojazdowe koło zapasowe. Wyjaśnienie Lamborghini? Kierowca Diablo nie ma zwyczaju zmieniać koła na poboczu jezdni.
Drzwi z zawiasem z przodu
Jak poprzednio w Countachu, tak w Diablo drzwi zawieszone są na jednym zawiasie i otwierają się do przodu i w górę, przy czym każde ze skrzydeł podparte jest na pneumatycznym teleskopie.
Montowane na burtach chłodnice oleju
Nawiewniki na dolnej części paneli drzwiowych wprowadzają powietrze do dwóch chłodnic oleju, które są zainstalowane tuż przed tylnymi kołami.
Tylne koła o większej średnicy
Diablo musi mieć szerokie i duże koła, żeby były w stanie przenosić jego moc na nawierzchnię. Model z 1991 r. był wyposażony w duże, nisko profilowe opony Pirelli P Zero 335/35 ZR17 na dzielonych, stopowych felgach o wymiarach 13×17 cali.
Słaba widoczność do tyłu
Podobnie jak w większości samochodów z silnikiem zainstalowanym centralnie, w Diablo mocno ograniczona jest widoczność wsteczna przez małe okienko.
SILNIK
Typ: V12 z kątem rozwarcia 60°.
Konstrukcja: blok i głowice wykonane ze stopów lekkich.
Rozrząd: cztery zawory na cylinder, poruszane przez 4 górne napędzane łańcuchami wałki rozrządu.
Średnica i skok tłoka: 87,1 x 80 mm.
Pojemność skokowa: 5729 cm3.
Stopień sprężania: 10,0 : 1.
Moc maksymalna: 492 KM przy 7000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 5200 obr./min.
SKRZYNIA BIEGÓW
5-biegowa, manualna.
KAROSERIA/PODWOZIE
Podwozie w postaci stalowej ramy przestrzennej z rur o przekroju kwadratowym z dwudrzwiowym, dwumiejscowym nadwoziem coupe ze stopu lekkiego, stali i włókien węglowych.
CHARAKTERYSTYCZNE ELEMENTY
Pionowo otwierane drzwi robią tak samo wielkie wrażenie, jak drzwiczki zwane „skrzydłami mewy”, ale przy ich projektowaniu pomyślano o uszczelnieniu.
UKŁAD JEZDNY
Układ kierowniczy: przekładnia zębatkowa.
Zawieszenie przednie: podwójne wahacze poprzeczne ze sprężynami śrubowymi, teleskopowymi amortyzatorami i stabilizatorem poprzecznym.
Zawieszenie tylne: podwójne wahacze poprzeczne z podwójnymi współosiowymi sprężynami i amortyzatorami po każdej stronie auta i stabilizatorem poprzecznym.
Hamulce: wentylowane, tarczowe o średnicy 330 mm z przodu i 284 mm z tyłu.
Koła: wieloelementowe, stopowe o wymiarach 216 x 432 mm na przedniej osi i 330 x 432 mm na tylnej.
Ogumienie: Pirelli P Zero 245/40 ZR17 na przodzie i 335/35 ZR17 na tyle.
WYMIARY
Długość: 4460 mm
Szerokość: 2040 mm
Wysokość: 1100 mm
Rozstaw osi: 2650 mm
Rozstaw kół: 1540 mm z przodu i 1640 mm z tyłu
Masa: 1580 kg
Zamów jazdę próbną!
Lubisz piękne i szybkie samochody? Chcesz się sprawdzić za kierownicą jednego z nich? Zapoznaj się z naszą ofertą i wybierz coś dla siebie! Zamów voucher i udaj się na pełną emocji jazdę. Jeździmy na profesjonalnych torach rozmieszczonych po całej Polsce! Miasta realizacji: Poznań, Warszawa, Radom, Opole, Gdańsk, Bednary, Toruń, Biała Podlaska, Wrocław. Sprawdź nasze Tory i wybierz ten, który jest najbliżej Ciebie. Zacznij spełniać swoje marzenia!
Jazda Lamborghini Gallardo
Jazda Lamborghini Gallardo Cabrio