w ,

DeLorean DMC – przyszłość jest już dziś


DeLorean DMC
Określenie „samochód sportowy” rzadko było kojarzone z DMC. Twórcy wykazali brak wyobraźni, której nie brakowało im na etapie projektowania. Gdyby trochę się przyłożyli i dodali autu mocy, DeLorean DMC mógłby odnieść wielki sukces.
Silnik V6
DeLorean musiał kupować silniki „z półki” i ten, który oferowało konsorcjum Renault/Peugeot/Volvo, wydał mu się idealny. Był duży, a jednocześnie na tyle lekki, że nie wpływał na poprawność prowadzenia.
Drzwi w kształcie skrzydeł mewy
John DeLorean był wielbicielem Mercedesa Benza 300SL i docenił walor rynkowy podnoszonych drzwi.
Skórzana tapicerka
DeLorean był doskonale wyposażony. W standardzie miał skórzane fotele i klimatyzację.
Trzeba jednak zaznaczyć, że jedyną fabryczną opcją była automatyczna skrzynia biegów.
Większe tylne koła
Z silnikiem umieszczonym z tyłu wiązała  się konieczność montowania tylnych kół o większej średnicy.
Nadmierne obciążenie tyłu
Montowany z tyłu silnik sprawia, że co najmniej 65% masy samochodu przypada na tylne koła.

delorean-dmc

DeLorean Sports Car z 1981 r.

SILNIK
Typ: V6.
Konstrukcja: blok i głowica ze stopów.
Rozrząd: dwa pochylone zawory na cylinder, poruszane przez pojedynczy, napędzany łańcuchowo, umieszczony w głowicy wałek rozrządu, osobny dla każdego rzędu cylindrów. Średnica i skok tłoka: 90,9 x 72,9 mm. Pojemność skokowa: 2849 cm3.
Stopień sprężania: 8,8 : 1.
Układ zasilania: wtrysk paliwa Bosch K-Jetronic. Moc maksymalna: 145 KM przy 5500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy: 225 Nm przy 2750 obr./min.
SKRZYNIA BIEGÓW
5- biegowa, manualna firmy Renault.
KAROSERIA/PODWOZIE
Podwozie z blachy stalowej na ramie centralnej z nadwoziem coupe z włókien węglowych, po-krytych stalą nierdzewną.

CHARAKTERYSTYCZNE ELEMENTY
Dla umożliwienia kierowcy zaczerpnięcia odrobiny świeżego powietrza w drodze, w drzwiach zainstalowano małe, otwierane elektrycznie okienka. Stosunkowo niewielka moc i mała masa oznacza, że zamontowanie z tyłu silnika nie utrudniało prowadzenia samochodu.

UKŁAD JEZDNY
Układ kierowniczy: przekładnia zębatkowa.
Zawieszenie przednie: podwójne wahacze poprzeczne ze sprężynami śrubowymi, teleskopowymi amortyzatorami i stabilizatorem poprzecznym.
Zawieszenie tylne: wahacze skośne ze sprężynami śrubowymi i teleskopowymi amortyzatorami.
Hamulce: tarczowe z przodu i z tyłu,o średnicy 267 mm z przodu i 254 mm z tyłu.
Koła: stopowe, o wymiarach 152 x 356mm z przodu i 203 x 381 mm z tyłu.
Ogumienie: Goodyear NTC 195/60 HR14 z przodu i 235/60 HR15 z tyłu

Zamów jazdę próbną!

Lubisz piękne i szybkie samochody? Chcesz się sprawdzić za kierownicą jednego z nich? Zapoznaj się z naszą ofertą i wybierz coś dla siebie! Zamów voucher i udaj się na pełną emocji jazdę. Jeździmy na profesjonalnych torach rozmieszczonych po całej Polsce! Miasta realizacji: Poznań, Warszawa, Radom, Opole, Gdańsk, Bednary, Toruń, Biała Podlaska, Wrocław. Sprawdź nasze Tory i wybierz ten, który jest najbliżej Ciebie. Zacznij spełniać swoje marzenia!

Napisane przez admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Bugatti EB110

Lamborghini DIABLO VT – włoski diabeł