w

Ile kosztuje Porsche? Cena, modele, ciekawostki

Porsche zalicza się do marek luksusowych, chociaż do najdroższych samochodów z tego segmentu dużo brakuje pojazdom firmy — przynajmniej pod względem ceny poszczególnych modeli. Jest to jednak dobra informacja dla każdego, kto marzy o zakupie auta niemieckiego koncernu.

Nie zapominajmy natomiast, że wciąż mówimy o towarze luksusowym. Koszt nowych modeli Porsche wyraźnie wykracza poza możliwości przeciętnego kierowcy.

W artykule przyglądamy się, ile zapłacisz za najpopularniejsze samochody firmy. Ponadto sprawdzamy, skąd bierze się ich wysoka cena i jak przekłada się ona na późniejsze koszty utrzymania.

Porsche GT3 - moto park Ułęż

Ile kosztuje Porsche? Przegląd cen różnych modeli

Mimo że Porsche słynie przede wszystkim ze sportowego modelu 911, aktualnie posiada w ofercie o wiele więcej samochodów. Jak zapewne się domyślasz, różnią się one nie tylko wyglądem, napędem i osiągami, ale również ceną.

Dlatego poniżej przyglądamy się, ile kosztuje nowe Porsche z podziałem na najpopularniejsze modele marki.

Ile kosztuje Porsche Macan?

  • Cena: od 280 tys. złotych;
  • Silnik: 2-litrowy V4 lub 2,9 litrowy V6;
  • Moc: od 265 do 440 KM;
  • Napęd: AWD;
  • Przyspieszenie do 100 km/h: od 6,4 do 4,5 sekundy.

Porsche w zasadzie uratowało się od bankructwa pod koniec lat 90. poprzez budowę i sprzedaż swojego pierwszego SUV-a, Cayenne. W tamtym czasie puryści marki byli przerażeni posunięciem koncernu.

Jednak teraz firma w pełni wykorzystuje popularność SUV-ów. Oferuje nawet mniejszą wersję modelu o nazwie Macan. Bazuje ona na mocno przerobionej wersji platformy, która jest podstawą dla Audi Q5.

Macan oferuje szeroki wachlarz silników, w tym 2-litrowy turbodoładowany i 4-cylindrowy, 3-litrowy i 3,6-litrowy V6, a także podwójny turbo-diesel. Jednak w najnowszej ofercie znajduje się tylko 2-litrowy V4 i 2,9-litrowy V6.

Obecne ceny wahają się od 280 tys. złotych za Macana (bazowego) do 460 tys. złotych za Macana GTS.

Niezależnie od silnika, wszystkie modele Macan posiadają napęd na cztery koła oraz siedmiobiegową i dwusprzęgłową (PDK w języku Porsche) skrzynię biegów.

Ile kosztuje Porsche 911?

  • Cena: od 560 tys. złotych;
  • Silnik: 3 lub 3,7-litrowy V6;
  • Moc: od 385 do 650 KM;
  • Napęd: RWD, AWD, RWD z dołączanym przednim;
  • Przyspieszenie do 100 km/h: od 4 do nawet 2,7 sekundy.

Porsche 911 jest bez wątpienia jednym z najbardziej kultowych samochodów sportowych wszech czasów.

W ciągu ostatnich 50 lat powstało wiele wersji modelu, które jednak nigdy nie odeszły od unikalnej filozofii tylnego napędu. Początkowo posiadały „płaski” sześciocylindrowy silnik chłodzony powietrzem, który stopniowo zwiększał swoją pojemność i zaawansowanie technologiczne. Zaś pod koniec lat 90. model przeszedł na kontrowersyjne chłodzenie wodą.

Jednak 911 nigdy nie straciło z oczu swojej podstawowej idei bycia zwinnym, zwrotnym i pięknym samochodem sportowym dla entuzjastów (nawet pomimo reputacji auta-zabawki dla bogatych i próżniaków).

Dwudrzwiowe coupe 2+2 nadal jest dostępne w wielu wersjach, w tym z nadwoziem typu drop-top i targa top. Do wyboru są również odmiany o wysokich osiągach, które obecnie sięgają ceny ponad 1,2 miliona złotych.

A co w przypadku najtańszego Porsche 911? Ile kosztuje? Otóż za podstawowy model 911 zapłacisz co najmniej 560 tys. złotych.

Ile kosztuje Porsche Cayenne?

  • Cena: od 428 tys. złotych;
  • Silnik: 3-litrowy V6 lub 4-litrowy V8;
  • Moc: od 353 do 550 KM;
  • Napęd: AWD;
  • Przyspieszenie do 100 km/h: od 6 do 3,8 sekundy.

Porsche jest stosunkowo niewielką marką samochodową w skali światowej, mimo że cieszy się dużą sławą. Ponadto (jak już wspomnieliśmy) na początku lat 90. firma prawie zniknęła z rynku. Legendarny model 911 nie wystarczał, aby utrzymać markę.

Jak Porsche rozwiązało problem? Za pomocą dużego, stosunkowo sportowego SUV-a, który docelowo miał podbić rozwijający się rynek amerykański. Tradycjonaliści nie przyjęli tego dobrze, ale mimo ich oporów Cayenne odniosło ogromny sukces i zapewniło marce przetrwanie.

Czterodrzwiowy i pięciomiejscowy samochód nadal sprzedaje się świetnie i oferuje niezliczoną ilość kombinacji — od podstawowego modelu z 3-litrowym silnikiem V6 z napędem na wszystkie koła, aż po zionące ogniem podwójne turbo z 4-litrowym V8, które kosztuje blisko 700 tys. złotych (lub ok. 850 tys. złotych w wersji hybrydowej).

A co z ogólnym przekrojem cen Porsche Cayenne? Ile kosztuje?

Obecnie zapłacisz od 428 tys. złotych za podstawową wersję Cayene do 864 tys. złotych za Cayenne Turbo S Hybrid Coupe.

Ile kosztuje Porsche Panamera?

  • Cena: od 450 tys. złotych;
  • Silnik: 2,9-litrowy V6 lub 4-litrowy V8;
  • Moc: od 330 do 571 KM;
  • Napęd: RWD lub AWD;
  • Przyspieszenie do 100 km/h: od 5,6 do 3,3 sekundy.

W sytuacji, w której model 911 jest głównym bohaterem oferty, Cayenne i Macan są ulubieńcami ze względu na dużą sprzedaż, zaś Taycan ekscytującą nowością, Panamera pozostaje nieco z tyłu. Po prostu wykonuje swoje zadanie.

Na czym ono polega? Otóż Panamera uzupełnia katalog marki o ekskluzywnego sedana. Dzięki temu Porsche ma jak konkurować z innymi dużymi niemieckimi firmami, takimi jak Audi, BMW czy Mercedes-Benz.

Jednak wbrew pozorom nieco mniejszy blask reflektorów nie oznacza, że Panamera jest traktowana po macoszemu. Do wyboru masz mnóstwo odmian modelu — od standardowej, przez Turbo i GTS, aż po hybrydy. Najpopularniejszymi silnikami są jednostki V6 i V8 o pojemności 2,9 i 4 litry.

Wiesz już, czym wyróżnia się Porsche Panamera. Ile kosztuje?

Ceny modelu zaczynają się od 450 tys. złotych za podstawową wersję aż do ponad 1 miliona złotych za Panamera Turbo S E-Hybrid Executive.

Ile kosztuje Porsche Taycan?

  • Cena: od 448 tys. złotych;
  • Silnik: elektryczny zespół napędowy;
  • Moc: od 326 do 625 KM;
  • Napęd: RWD lub AWD;
  • Przyspieszenie do 100 km/h: od 5,6 do 2,8 sekundy.

Do czasu pojawienia się Porsche Taycan świat nie widział jeszcze samochodu elektrycznego o nieskazitelnych osiągach. Dlatego model wywołał ogromny szum w świecie “elektryków”.

Pierwszy w pełni elektryczny i produkowany seryjnie model Porsche oferuje praktyczne nadwozie z dużą ilością miejsca, a jego zestrojony pod kątem osiągów napęd oznacza ogromną moc i moment obrotowy. Jedyny minus stanowi fakt, że zasięg jazdy Taycana nie jest tak oszałamiający, jak w przypadku jego głównego konkurenta — Tesli Model S.

Jeśli zaś chodzi o ceny, za podstawową wersję zapłacisz 448 tys. złotych. Natomiast (najdroższy) Taycan Turbo S Cross Turismo kosztuje 860 tys. złotych.

Jaki model Porsche jest najdroższy?

Aktualnie najdroższym modelem w ofercie Porsche jest 911 GT3 RS. Jego cena bazowa wynosi ponad 1,3 miliona złotych.

Samochód posiada silnik V6 o pojemności 4 litrów, mocy 525 KM i momencie obrotowym 465 Nm. Dzięki temu rozpędza się do “setki” w 3,2 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 296 km/h.

Jakie czynniki wpływają na cenę Porsche?

Porsche nie zalicza się do przystępnych cenowo samochodów. Co prawda nie jest tak drogie, jak Ferrari czy Lamborghini, ale ceny nowych modeli pozostają zaporowe dla większości społeczeństwa.

Skąd bierze się tak duża wartość marki? O tym przeczytasz poniżej.

Dziedzictwo i renoma marki

Znakomite dziedzictwo i reputacja marki Porsche odgrywają kluczową rolę w uzasadnieniu wysokich cen jej samochodów. Niemiecki producent aut od 1931 roku konsekwentnie wytwarza wyjątkowe pojazdy, które łączą w sobie styl, osiągi, luksus i innowacyjność.

Przez dziesięciolecia Porsche zyskało zagorzałych zwolenników wśród entuzjastów motoryzacji, którzy cenią sobie bogatą historię marki i jej dążenie do doskonałości.

Dziedzictwo Ferdinanda Porsche, założyciela firmy, widzimy w każdym samochodzie jej produkcji. Innowacyjny duch, precyzja i wysokie wymagania nadal definiują filozofię i podejście marki do inżynierii motoryzacyjnej.

Np. kultowy model 911 ewoluował przez wiele kolejnych generacji, ale zachował swoje charakterystyczne cechy konstrukcyjne i osiągi. Są to atrybuty, które ucieleśniają zaangażowanie Porsche w zachowanie swojego historycznego dziedzictwa.

Właśnie tu kryje się odpowiedź na pytanie, ile kosztuje nowe Porsche 911 i skąd bierze się taka kwota.

Precyzyjna inżynieria i osiągi

Marka zbudowała swoją reputację na produkcji wyjątkowych aut, które zapewniają ekscytujące wrażenia z jazdy. Wynika to z faktu, że płynnie łączą moc, zwinność oraz szybkość reakcji. Mówimy tutaj o każdym modelu.

Aby osiągnąć najwyższy poziom osiągów, Porsche wykorzystuje wyrafinowane konstrukcje silników z zaawansowanymi technologiami, takimi jak turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa i zmienne fazy rozrządu.

Zaangażowanie firmy wykracza poza komorę silnika, ponieważ obejmuje precyzyjnie dostrojone układy zawieszenia i aerodynamiczne nadwozie. Obie rzeczy optymalizują właściwości jezdne przy dużych prędkościach.

Ponadto inżynierowie Porsche kładą duży nacisk na upewnienie się, że każdy aspekt samochodu pozytywnie wpływa na ogólną dynamikę jazdy. W grę wchodzi m.in. skrupulatny rozkład masy pojazdu i obecność lekkich materiałów w procesie konstrukcyjnym.

Najwyższa jakość materiałów i wykonania

Porsche słynie także z dbałości o szczegóły, czym gwarantuje, że każdy element samochodów powstaje ze starannością. To samo tyczy się montażu. Zaangażowanie w konstrukcję wysokiej klasy pojazdów zapewnia niezwykłe połączenie osiągów, trwałości i luksusu.

Porsche wykorzystuje w swoich samochodach pierwszorzędne materiały, takie jak wysokiej jakości skóra, włókno węglowe, magnez, stopy aluminium i inne specjalistyczne kompozyty.

Wysokogatunkowe surowce nie tylko poprawiają ogólną estetykę, ale także odgrywają kluczową rolę w osiąganiu optymalnego stosunku wytrzymałości do masy w celu poprawy prowadzenia i przyspieszenia.

Oprócz zaawansowanych materiałów Porsche polega na wykwalifikowanych rzemieślnikach, którzy ręcznie wykonują wiele skomplikowanych detali we wnętrzu kabiny lub na zewnątrz. Ręczne procesy produkcyjne wymagają czasochłonnych wysiłków wyspecjalizowanych ekspertów, którzy zapewniają, że każdy pojazd spełnia rygorystyczne standardy.

Personalizacja

Jednym z głównych powodów, z racji których samochody Porsche są tak drogie, jest ogromna ilość możliwości personalizacji. Gdy budujesz swoje auto za pomocą kreatora modeli Porsche, zmodyfikujesz wiele jego obszarów. Dzięki temu dopasujesz pojazd do swoich preferencji.

Subtelne różnice sprawią, że twój samochód będzie jedyny w swoim rodzaju. Co więcej, w niektórych przypadkach Porsche zapewnia nawet usługi, których nie oferuje nikomu innemu.

Oczywiście spodziewaj się, że zapłacisz za to wysoką cenę.

Możliwość personalizacji samochodu sprawia, że auta Porsche są droższe, ponieważ dłużej pozostają w fabryce. Pracownicy potrzebują więcej czasu, aby uwzględnić dodatkowe części i wprowadzić poprawki zgodnie z wyborem użytkownika.

Oznacza to, że twój samochód przebywa na linii produkcyjnej nieco dłużej. Nic dziwnego, że za dodatkowy czas pracy Porsche nalicza odpowiednią opłatę. Tym bardziej, że w niektórych przypadkach konieczny będzie import materiałów lub wzorów wyłącznie dla twojego samochodu.

Wartość kolekcjonerska

Cena Porsche wynika również z wartości kolekcjonerskiej pojazdów marki. Miłośnicy samochodów uwielbiają klasyczne Porsche.

Jednym z najbardziej znanych kolekcjonerów aut marki jest Jerry Seinfeld.

Chociaż utrzymuje kolekcję w tajemnicy, przekształcił cały budynek w prywatny garaż z kilkoma poziomami, w których mieści wszystkie swoje Porsche. Seinfeld sprzedał już 18 z nich i zarobił w ten sposób pokaźną sumę 22 milionów dolarów.

Nie ma jednak wątpliwości, że niektóre modele są bardziej wartościowe, niż inne.

Np. model 911 pozostaje jednym z najbardziej pożądanych samochodów Porsche w historii. Po części wynika to z faktu, że utrzymuje swoją wartość.

Poza autami zaprojektowanymi do podstawowego codziennego użytku są również modele Porsche, które powstały z myślą o osiągach i torze. Wykorzystują one najlepsze materiały. Ponieważ są trwalsze, cieszą się dużym zainteresowaniem.

Ponadto Porsche produkuje niewielką ilość każdego modelu rocznie. Co więcej, niektóre serie są już całkowicie wycofywane z produkcji. W rezultacie jedynym sposobem, w jaki kolekcjonerzy zdobędą samochody, jest ewentualna oferta sprzedaży od prywatnego właściciela.

Jako że istnieje duży popyt na ograniczoną liczbę pojazdów, ich wartość rośnie.

Luksus

Kiedy entuzjasta motoryzacji myśli o ekskluzywnych samochodach, Porsche zwykle znajduje się na szczycie listy. Jednak problem z dobrami luksusowymi (niezależnie od tego, czy jest to pojazd, dom czy inny produkt) polega na tym, że zawsze są one drogie.

Dzieje się tak, ponieważ producenci świadomie wybierają najdroższe surowce, aby się wyróżnić. Inwestują w wysokiej jakości materiały i procesy, czym gwarantują, że ich wyroby przetrwają długi czas i będą atrakcyjne dla określonej grupy demograficznej.

Luksus wiąże się ze świadomością, że niewielu jest w stanie pozwolić sobie na jego zakup.

Ludzie kupują ekskluzywne produkty, ponieważ chcą wyróżnić się z tłumu lub pokazać swój status. Porsche im to umożliwia.

Kiedy jeździsz jednym z najdroższych samochodów marki, dajesz innym znak, że odniosłeś sukces.

Niemiecki koncern doskonale zna swoją grupę docelową. Umieszcza wysokie ceny na samochodach, aby przyciągnęły konkretnych klientów.

Podobnie jak w przypadku wszystkich luksusowych towarów i usług, sama ich ekskluzywna natura podnosi cenę.

Jakie są koszty utrzymania Porsche?

Jak zapewne się domyślasz, utrzymanie pojazdu o wysokich osiągach jest kosztownym przedsięwzięciem. Jednak regularna konserwacja stanowi niezbędny element równania, jeśli zależy ci na długowieczności pojazdu.

Wiek, model i stan Porsche będą miały wpływ na ogólne koszty utrzymania. Poniżej przybliżymy ci uśrednione wydatki, na które powinien przygotować się właściciel samochodu tej marki.

Ile kosztuje serwis Porsche 911 i innych modeli?

Podobnie jak w przypadku większości samochodów, Porsche oddajesz do serwisu raz w roku lub co 15-20 tys. km (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej).

Drobne usługi, w tym wymiana oleju i filtrów oraz ogólna kontrola systemów, powinny kosztować kilkuset do nawet 2000 złotych. Natomiast za większe prace, w tym konserwację skrzyni biegów PDK lub wymianę płynu hamulcowego, zapłacisz ok. 5000 złotych. 

Jeśli musisz wymienić oponę, spodziewaj się kosztu od 800 do 1300 złotych za sztukę. Jeżeli zaś szukasz opon o wysokich osiągach (w zależności od modelu pojazdu lub rodzaju jazdy), powinieneś spodziewać się wydatku rzędu co najmniej 1500 złotych za oponę. 

Skoro już jesteśmy przy drogich elementach, hamulce w Porsche często są kosztowne, jeśli chodzi o konserwację. Kompletna naprawa hamulców (przednich i tylnych) może wynieść ponad 3000 złotych z możliwością niemal podwojenia tej kwoty (zależy od wieku i modelu samochodu).

Pamiętaj, że Porsche jest pojazdem o wysokich osiągach. Gdy wymieniasz klocki hamulcowe, płacisz za części, które są kompatybilne z autem sportowym. Zdecydowanie zalecane są tutaj ceramiczne części zamienne.

Naprawa Porsche

Koszt naprawy Porsche zależy od wielu czynników, np.:

  • Czy naprawy są drobne, takie jak wymiana świec zapłonowych lub pokrywy zaworów?
  • Czy poważne, takie jak wycieki płynu chłodzącego lub pompy wody?

Za drobne naprawy zapłacisz między tysiącem a dwoma tysiącami złotych, podczas gdy pompa wodna będzie cię kosztowała znacznie więcej.

Naprawy różnią się od zaplanowanych opłat serwisowych, ponieważ są znacznie trudniejsze do przewidzenia. Awarie, wypadki lub stłuczki mogą zdarzyć się w każdej chwili i często nie z winy kierowcy.

Jak w przypadku każdego samochodu o wysokich osiągach i precyzyjnej konstrukcji, części i robocizna związane z naprawą Porsche są droższe niż w przypadku przeciętnego auta. Doświadczeni właściciele pojazdów marki są już świadomi tego faktu, ale zdecydowanie jest on czymś, co należy wziąć pod uwagę, jeśli chcesz kupić swoje pierwsze Porsche.

Dla przykładu: naprawa układu chłodzenia wiąże się z kosztem nawet 10 tys. złotych. Natomiast wymiana turbosprężarki pozbawi cię ponad 15 tys. złotych.

Ubezpieczenie Porsche

Kolejną istotną kwestią, którą właściciel Porsche musi wziąć pod uwagę, jest ubezpieczenie. Jak wiadomo, zależy ono od wielu czynników, takich jak model, wartość, przebieg, wiek i stan techniczny pojazdu. Ponadto w grę wchodzi wiek, staż i miejsce zamieszkania kierowcy.

Wedle różnych źródeł średnia cena ubezpieczenia OC dla Porsche wynosi ok. 960 złotych. Jednak kwota różni się dla poszczególnych modeli. Jeśli zastanawiasz się, ile kosztuje ubezpieczenie Porsche Cayenne, odpowiedź brzmi: ok. 732 złote.

Natomiast za pakiet z AC zapłacisz już ponad 2000 złotych. Mimo to warto się nad nim zastanowić, ponieważ koszt ewentualnej naprawy luksusowego samochodu będzie wielokrotnie wyższy.

Jeśli zaś chodzi o ubezpieczenie opon, jego koszt zwykle wynosi 10% wartości ogumienia.

Spalanie

Ostatnią, ale nie mniej ważną kwestią dotyczącą utrzymania Porsche, jest jego spalanie. Oczywiście zależy ono od modelu i rodzaju silnika, ale uśrednione zapotrzebowanie na paliwo dla wszystkich aut marki oscyluje w okolicach 14-15 l/100 km.

W przypadku niektórych samochodów spalanie na trasie spada nawet poniżej 9 l/100 km. Jednak w mieście bywa pod tym względem naprawdę źle, ponieważ mocniejsze silniki Porsche potrafią zużyć nawet 24-25 l/100 km.

Weź również pod uwagę, że wpływ na spalanie ma także styl jazdy. Jeśli podróżujesz spokojnie, będzie ono niższe niż w przypadku dynamicznego prowadzenia.

Ile kosztuje wypożyczenie Porsche?

Interesujesz się samochodami Porsche, ale nie chcesz wydawać majątku na kupno i utrzymanie któregoś z nich? Dzięki ofercie Go-Racing doświadczysz przyjemności prowadzenia auta niemieckiej marki bez jakichkolwiek minusów!

Sprawdź usługę Jazda Porsche, wybierz jedną z kilkunastu dostępnych opcji i ciesz się satysfakcją z jazdy luksusowym, sportowym samochodem.

Oferta Go-Racing świetnie sprawdzi się również w formie prezentu dla bliskiej osoby, która jest fanem motoryzacji.

Porsche — Ile kosztuje? Podsumowanie

Wiesz już, ile kosztuje najnowsze Porsche z podziałem na poszczególne modele, a także skąd bierze się ich cena. Są to luksusowe auta sportowe i użytkowe, za pomocą których bardziej zamożne osoby pokazują swój status i sukces życiowy.

Dlatego też utrzymanie samochodów Porsche jest wyraźnie bardziej kosztowne, niż w przypadku standardowych pojazdów. Każdy przyszły właściciel musi wziąć to pod uwagę.

Jeżeli natomiast chcesz sprawdzić możliwości Porsche bez ogromnego wydatku, zrobisz to dzięki ofercie Go-Racing.

Napisane przez Fabian Koziołek

Absolwent Uniwersytetu Śląskiego, gdzie zdobył tytuł magistra
filozofii. Akademicka droga ukształtowała w nim głębokie zrozumienie dla
złożoności świata, co odnajduje także w motoryzacji — dziedzinie, którą
od lat opisuje. Jako autor artykułów motoryzacyjnych (i nie tylko) łączy
precyzję faktów z filozoficznym zacięciem do poszukiwania głębszych
znaczeń i trendów.

Szczególnie upodobał sobie kultowe marki, takie jak Ford Mustang i
Ferrari, które łączą w sobie siłę, styl i innowacyjność — dla autora
wartości kluczowe zarówno w motoryzacji, jak i w życiu.

Prywatnie prowadzi poczytnego bloga o wszystkim, co męskie. Ponadto
zgłębia tajniki sztucznej inteligencji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Ile kosztuje Ferrari? Przegląd cen znanych modeli aut tej marki

Jak driftować? Poradnik dla początkujących