w

Ile kosztuje Ferrari? Przegląd cen znanych modeli aut tej marki

Ferrari każdemu z nas kojarzy się z prestiżem i luksusem. Jednak wciąż mało kto wie, ile trzeba zapłacić za zaszczyt posiadania włoskiego samochodu — i nie chodzi tu wyłącznie o cenę kupna. Właściciel Ferrari bierze sobie na głowę również ogromne koszty utrzymania pojazdu oraz szereg innych opłat.

O jakich kwotach mówimy? I dlaczego samochody Ferrari są takie drogie?

Odpowiedź znajdziesz w artykule. Dowiesz się też, że nie każdy kupi auto włoskiej marki, nawet jeśli go na to stać. Jednak szczegóły zostawimy sobie na później.

czerwone Ferrari

Ile kosztuje Ferrari?

Jak zapewne się domyślasz, koszt Ferrari zależy od modelu. Mimo że samochody koncernu słyną z wysokiej ceny, w ofercie znajdziesz także kilka, które cechują się większą przystępnością.

Poniżej przygotowaliśmy zestawienie modeli z różnych biegunów cenowych. Dowiesz się więcej o najtańszym, najdroższym i najpopularniejszym aucie włoskiego koncernu.

Najtańszy model — Ferrari Portofino

  • Cena: ok. 1,5 mln złotych;
  • Silnik: V8;
  • Moc: 612 KM;
  • Napęd: RWD;
  • Przyspieszenie do 100 km/h: 3,45 s.

Portofino M występuje w wersji cabrio z twardym dachem i jest jednym z bardziej powściągliwych modeli w ofercie Ferrari. Samochód w równym stopniu nadaje się do komfortowych podróży w słoneczne dni, jak i szybkiej jazdy.

Jego dynamika jest płynna dzięki zaskakująco elastycznemu i dobrze skoordynowanemu prowadzeniu. W mieście auto zachowuje się spokojnie, ale jeśli chcesz podkręcić emocje, Portofino jest gotowe.

Silnik V8 twin-turbo o mocy 612 KM i momencie obrotowym 760 Nm współpracuje z ośmiostopniową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Dzięki temu z impetem przecina powietrze swoją smukłą karoserią. Ma nawet tryb jazdy o nazwie „wyścig”.

Dzięki swojej mocy Portofino M przyspiesza do “setki” w 3,45 sekundy.

Oczywiście przyciąga również uwagę wyglądem zewnętrznym i pięknym wnętrzem pokrytym skórą. Jest też nieco bardziej praktyczny dzięki obecności niewielkiej tylnej kanapy. Jednak nie oczekuj ogromu wolnej przestrzeni. To w końcu Ferrari.

Ile kosztuje najtańsze Ferrari w wersji fabrycznie nowej? Za Portfonino M zapłacisz ok. 1,5 miliona złotych.

Najpopularniejszy model — Ferrari 488 GTB

  • Cena: ok. 2,2 mln złotych;
  • Silnik: V8;
  • Moc: 660 KM;
  • Napęd: RWD;
  • Przyspieszenie do 100 km/h: 3 s.

488 GTB jest jednym z najnowszych modeli w długiej linii Ferrari z centralnie umieszczonymi silnikami. Masz przed sobą egzotyczny dwumiejscowy wóz, którego stylistykę w takim samym stopniu ukształtowała aerodynamika, jak utalentowani włoscy projektanci.

Oprócz standardowego modelu 488 coupe dostępny jest również model Spider z chowanym dachem oraz model Pista, który jeszcze bardziej podkręca osiągi.

Dzięki zamontowanemu centralnie 3,9-litrowemu silnikowi V8 twin-turbo model 488 GTB generuje dźwięczny warkot i gwałtowne przyspieszenie aż do 8000 obr/min, gdzie osiąga moc 661 KM. Ponadto posiada siedmiobiegową i dwusprzęgłową skrzynię automatyczną.

W efekcie Ferrari 488 GTB rozpędza się do “setki” w 3 sekundy. Adaptacyjne zawieszenie jest stosunkowo łagodne, bez poświęcania właściwości jezdnych.

Model Pista oferuje jeszcze większą wydajność, gdyż produkuje 710 KM i osiąga punkt 100 km/h w mniej niż trzy sekundy. Pista oznacza po włosku “tor”. Dlatego okraszony tą nazwą model Ferrari bez wstydu stanie w szranki z takimi rywalami jak McLaren 720S czy Lamborghini Aventador.

Ile kosztuje najnowsze Ferrari 488 GTB? W Polsce wydasz na nie ok. 2,2 miliona złotych.

Najdroższy model — Ferrari LaFerrari

  • Cena: ok. 15 mln złotych;
  • Silnik: V12;
  • Moc: 950 KM;
  • Napęd: RWD;
  • Przyspieszenie do 100 km/h: 2,9 s.

LaFerrari jest jednym z trzech niemal legendarnych samochodów — obok McLarena P1 i Porsche 918 Spyder — z którymi tworzy coś, co wielu miłośników motoryzacji nazwało „Świętą Trójcą”.

LaFerrari idzie w ślady najbardziej legendarnych samochodów koncernu (288 GTO, F40, F50 i Enzo), ale po raz pierwszy dodaje silnik elektryczny do silnika benzynowego V12. Tym samym tworzy hybrydę wydajności z systemem KERS w stylu F1.

Cena LaFerrari w wersji nowej przekraczała 1 milion funtów, ale to nieistotne — model już dawno się wyprzedał.

Silnik V12 o pojemności 6,3 litra rozwija moc 789 KM przy 9000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm. Do tego dochodzi silnik elektryczny, który napędza bezpośrednio mechanizm różnicowy (nie skrzynię biegów, jak w P1). Kręci się z prędkością 16 500 obr/min i dostarcza kolejne 161 KM i 270 Nm.

Razem z bateriami łączna waga systemu hybrydowego wynosi tylko 146 kg — mniej więcej połowę tego, co w przypadku cięższego rozwiązania obecnego w 918 Spyder.

W efekcie LaFerrari rozpędza się do “setki” w mniej niż 2,9 sekundy.

Samochód powstał w zaledwie 499 egzemplarzach, co znacznie podbiło jego wartość rynkową. Ile kosztuje Ferrari LaFerrari? Aktualnie zapłacisz za nie ok. 15 milionów złotych.

Inne modele

Zanim przejdziemy dalej, zerknijmy jeszcze na kilka innych modeli Ferrari, obok których nikt nie przejdzie obojętnie.

Pierwszym z nich jest Roma, czyli czteroosobowy grand touring coupe. Samochód uchodzi za na tyle wyrafinowany i komfortowy, że sprawdzi się w codziennej jeździe. Stylem nawiązuje do tradycji Ferrari z lat 50-tych i 60-tych, z ostrym nosem i pełnymi wdzięku łukami. Ponadto posiada silnik V8 o pojemności 3,9 litra i mocy 612 KM, dzięki czemu rozpędza się do “setki” w mniej niż 3,5 sekundy.

Jeśli chodzi o model Roma ze stajni Ferrari, koszt kupna w Polsce wynosi min. 1,1 miliona złotych.

Kolejnym ciekawym modelem jest Stradale, czyli pierwszy hybrydowy samochód sportowy typu plug-in marki. Dwumiejscowy pojazd posiada równie rzadki napęd na wszystkie koła i turbodoładowany, 4-litrowy silnik V8 wspomagany trzema silnikami elektrycznymi (dwoma z przodu i jednym z tyłu). W efekcie Stradale cechuje się największą mocą spośród wszystkich dotychczasowych Ferrari z jednostką V8. Model posiada 986 KM.

W Polsce za Stradale zapłacisz co najmniej 2,2 miliona złotych.

Ostatnim, ale nie mniej ciekawym modelem, o którym tu wspomnimy, jest 812 Superfast. Grand tourer bez dwóch zdań zalicza się do grona najpiękniejszych samochodów Ferrari, a ponadto dysponuje najmocniejszym silnikiem V12 koncernu. Jednostka posiada pojemność 6,5 litra i moc 789 KM. W efekcie auto rozpędza się do “setki” w mniej niż 2,8 sekundy.

Ferrari 812 Superfast na różnych aukcjach kosztuje co najmniej 1,3 miliona złotych.

Jakie czynniki wpływają na koszt Ferrari?

Samochody Ferrari kosztują dużo z kilku powodów. Po pierwsze, koncern produkuje ich niewiele, aby zwiększyć popyt. Ponadto są ręcznie robione i przechodzą rygorystyczną kontrolę jakości. Co więcej, wśród entuzjastów supersamochodów uchodzą za symbol statusu (częściowo ze względu na długą historię wyścigową).

Ferrari nigdy nie produkowało samochodów na masową skalę. Każdy egzemplarz powstaje dzięki żmudnej pracy i przy wielu wymogach jakościowych.

Ponadto otoczka medialna wokół każdego samochodu również składa się na jego cenę. Jest to genialny chwyt marketingowy ze strony Ferrari. Koncern wykorzystał wszystkie możliwe środki, aby zdobyć dzisiejszą reputację.

Inni producenci samochodów też podejmują decyzje o podwyżce cen, ale po prostu nie mogą konkurować z nazwą i dziedzictwem Ferrari.

Największą siłą Włochów jest ich historia wyścigowa. Słyną również z imponujących materiałów z wysokiej półki, a po świecie krążą liczne plotki o tym, jak Ferrari zabezpiecza swoją skórę i aluminium.

Wiesz już, ile kosztuje nowe Ferrari. Poniżej sprawdzamy, dlaczego tak dużo.

Niska podaż

Ferrari utrzymuje niską liczbę swoich pojazdów na drogach i w salonach. Jest to celowe działanie. Samochody marki są produktami luksusowymi, a większa dostępność na rynku obniżyłaby ich wartość.

W efekcie bez względu na to, jaki model Ferrari masz przed sobą, istnieje duża szansa, że należy do rzadkiej kolekcji. Jedynymi wyjątkami są niektóre serie stale dostępne w ofercie.

Supersamochody mają tylko 2 rodzaje konsumentów handlowych. Pierwszymi są ludzie, którzy chcą się pochwalić posiadaniem supersamochodu, ale nie mają środków na jego długotrwałe utrzymanie. Natomiast druga grupa składa się z osób, które chcą uwydatnić swój sukces w życiu.

Kontrola jakości

Inną cechą Ferrari jest to, że zespół kontroli jakości koncernu zachowuje wręcz absurdalną precyzję.

Istnieją historie o konkretnych rasach krów, którymi Ferrari się opiekuje i tylko ich skórę wykorzystuje do produkcji swoich foteli samochodowych. Jeśli krowa nie domaga lub posiada widoczne defekty, jej skóra nie trafi do Ferrari. Oto jak bardzo szczegółowe są wymogi firmy.

Z wyselekcjonowanej skóry powstają obicia siedzeń, paneli, kierownicy i drążka zmiany biegów, więc musi być idealna w dotyku.

Ferrari używa również aluminium, mimo że przemysł przechodzi na włókno węglowe. W efekcie samochody marki są solidne, metaliczne i nieco cięższe. Oczywiście nie wszystko powstaje z aluminium. Ferrari używa również stali, ale możesz mieć pewność, że jest ona najwyższej jakości.

Dobór wyłącznie najlepszych materiałów przekłada się na to, ile kosztuje prawdziwe Ferrari.

Auto jako inwestycja

Ferrari ma unikalną cechę, którą jest wartość kolekcjonerska. Oznacza to, że samochody posiadają potencjał inwestycyjny.

Istnieją dziesiątki przypadków, gdy wiekowe Ferrari w dobrym stanie sprzedało się na aukcji za kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt milionów — niezależnie od tego, że początkowa cena była wielokrotnie niższa.

W przypadku innych supersamochodów jest o wiele gorzej. Ze względu na niewielką wartość odsprzedaży, wielu ludzi rezygnuje z ich zakupu.

Ferrari nie cierpi w ten sam sposób. Kolekcjonerzy często kupują modele marki, nawet jeśli nie są fanami samochodów, ponieważ uznają pojazd za inwestycję. Dlatego rynek konsumencki dla Ferrari jest większy niż tylko entuzjaści sportowych aut, co jeszcze bardziej zwiększa popyt.

Spersonalizowane modele

Ferrari ma jeszcze jedną właściwość, która wpływa na ceny — niestandardowe modele. Koncern oferuje nabywcom możliwość zamówienia własnego, spersonalizowanego i jedynego w swoim rodzaju samochodu.

Entuzjaści, którzy mogą sobie na to pozwolić, prawdopodobnie zdecydują się na wyposażenie najlepsze z najlepszych (jeśli mają możliwość). Tego typu samochody nie są łatwe do zdobycia.

Czas oczekiwania na spersonalizowany model wynosi ok. 5 lat, a jego koszt przekracza kilka lub nawet kilkanaście milionów złotych.

W końcu mówimy o niestandardowym Ferrari, które powstaje wyłącznie dla ciebie. Jeśli to nie jest lans, w takim razie co nim jest? Dlatego spersonalizowane modele Ferrari są jeszcze bardziej poszukiwane. Wielu ludzi nie boi się wyłożyć bajońskich sum na zakup, gdy tylko zobaczą taki egzemplarz na rynku.

Historia wyścigowa

Ferrari ma również imponujące dziedzictwo, z którym inne samochody po prostu nie mogą konkurować. Marka od początku tworzyła auta wyścigowe, a w latach 60-tych uchodziła za producenta prawdziwych mocarzy na kołach.

Co więcej, wyścigi Formuły 1 opierały się na silnikach Ferrari. Sam ten fakt sprawia, że marka jest luksusem wśród luksusów. Do dzisiaj istnieje specjalny zespół wyścigowy Ferrari o nazwie “Scuderia Ferrari”, który bierze udział w zawodach.

Alfa Romeo jest kolejnym popularnym producentem pojazdów wyścigowych, który zwrócił się w stronę luksusowych supersamochodów. Jednak jego dziedzictwo nie jest tak duże, jak w przypadku Ferrari.

Zespół koncernu wziął udział w ponad tysiącu wyścigów i wygrał prawie jedną czwartą z nich. Pierwsze zwycięstwo odniósł pół wieku temu w 1956 roku, kiedy wygrał Grand Prix Argentyny. Od tego czasu Włosi zawsze byli pretendentem do wygranej w każdym wyścigu, w którym brali udział.

Symbol statusu

Na to, ile kosztuje auto Ferrari, wpływa również renoma firmy.

Auta włoskiej marki są czymś więcej, niż tylko pojazdami — symbolizują władzę i status. Posiadanie supersamochodu to jedno, ale posiadanie Ferrari jest zupełnie inną sprawą.

Nabywcy pojazdów koncernu nie są przeciętnymi entuzjastami aut wyścigowych. Ze względu na cenę Ferrari, mogą sobie na nie pozwolić tylko osoby, które radzą sobie absurdalnie dobrze finansowo.

Właśnie tyle warte są samochody włoskiej marki.

Jako człowiek bogaty i wpływowy otaczasz się przedmiotami oraz symbolami, które pokazują ludziom, jak dobrze ci się powodzi i jak ciężko pracowałeś na swój sukces. Każdy rozumie ukryte znaczenie posiadania Ferrari. Dlatego nawet ci, którzy nie są fanami samochodów, chcieliby mieć przynajmniej jedno w swoim garażu.

Jak kupić Ferrari?

Jak na luksusową markę samochodów przystało, Ferrari słynie również ze swojej wybredności względem klientów. Koncern posiada nawet czarną listę osób, które mają zakaz zakupu jego aut.

Co więcej, limitowane serie zwykle są dostępne wyłącznie dla przyjaciół marki, czyli ludzi, które posiadają (lub posiadali) już inne modele Ferrari.

Jednak dotyczy to nowych aut. Starsze modele są dostępne dla każdego, o ile znajdą się w ofercie jakiejś aukcji lub sprzedaży dokonuje prywatna osoba.

Poniżej przyglądamy się dostępnym sposobom kupna Ferrari.

Oficjalna strona Ferrari

Zakup samochodu bezpośrednio ze strony koncernu jest domyślną i najwygodniejszą opcją. Do wyboru masz zarówno fabrycznie nowe modele, jak i egzemplarze odkupione od poprzednich właścicieli. W drugim przypadku auta przeszły dokładne testy, zanim koncern dopuścił je do ponownej sprzedaży.

Weź jednak pod uwagę, że na stronie wysyłasz jedynie wniosek, w którym wyrażasz chęć zakupu konkretnego modelu. Gdy firma go rozpatrzy, skontaktuje się z tobą jej autoryzowany dealer.

Dealerzy

Salony dealerskie są kolejną opcją dla tych, których interesuje zakup Ferrari. Jednak zanim udasz się na miejsce, przeprowadź własne badania i zastanów się, czego tak naprawdę potrzebujesz. W ten sposób upewnisz się, że korzystasz z najlepszej dostępnej oferty.

W salonie na spokojnie się rozejrzyj, porównaj ceny i koniecznie zapytaj o gwarancję.

Weź jednak pod uwagę, że w Polsce jedynym autoryzowanym dealerem Ferrari jest Grupa Pietrzak. Firma prowadzi dwa salony luksusowej marki — jeden w Warszawie, a drugi w Katowicach.

W dniu pisania artykułu sprawdziliśmy ich ofertę. Jak się okazuje, ani jeden salon nie posiada na stanie fabrycznie nowych egzemplarzy. Klient ma do wyboru jedynie używane modele.

Jednak również tutaj oferta jest dość ograniczona.

Aukcje

Kolejna możliwość kupna Ferrari pojawia się na aukcjach samochodowych. Cieszą się dużym zainteresowaniem przede wszystkim dlatego, że często oferują o wiele niższe ceny w porównaniu do autoryzowanych dealerów.

Jednak minus jest taki, że weryfikacja stanu samochodu przed zakupem jest o wiele trudniejsza. Dlatego, zanim zdecydujesz się na udział w aukcji, przeprowadź własne badania i upewnij się, że nie przepłacisz za dany egzemplarz pojazdu.

Sprzedaż prywatna

Ostatnią opcją dostępną dla potencjalnych nabywców Ferrari jest odkupienie auta od poprzedniego właściciela. Podobnie jak w przypadku aukcji, tą drogą masz szansę zaoszczędzić pieniądze, ponieważ sprzedawca zwykle pragnie uniknąć kosztów związanych z dealerem.

Jednak minusem jest fakt, że na samochód może już nie obowiązywać gwarancja. Dlatego, zanim zdecydujesz się na kupno od prywatnego sprzedawcy, upewnij się, że Ferrari jest w dobrym stanie.

Marka co prawda bardzo dobrze trzyma cenę, ale nawet legendarne włoskie auta stracą na wartości, jeśli są w opłakanej kondycji.

Ile kosztuje utrzymanie Ferrari?

Samochody o wysokiej wydajności, takie jak Ferrari, są zbudowane z bardzo wąskimi tolerancjami. W efekcie wymagają częstej konserwacji.

Supersamochód potrzebuje wymiany oleju (wraz z innymi inspekcjami) przynajmniej raz w roku lub co 10 tys. km. Wymiana płynu hamulcowego konieczna jest co dwa lata lub co 20 tys. km, a wymiana pasków rozrządu — co 4 lata lub co 60 tys. km.

Konserwacja Ferrari jest zarówno czasochłonna, jak i droga. Każda praca przy samochodzie powinna być wykonana przez autoryzowanego dealera lub specjalistę. Jeśli jest inaczej, wartość auta może drastycznie spaść. Co więcej, skąpstwo przy konserwacji Ferrari prawdopodobnie skończy się o wiele droższą naprawą w przyszłości.

Koszt części

Jeśli jesteś właścicielem Ferrari, nie chcesz niczego zepsuć. Dlaczego? Bo gdy pojawi się usterka, konieczne będzie kupno części zamiennych, które są bardzo drogie.

Dla przykładu: jeśli właściciel 458 Italia doświadczy katastrofalnego problemu z silnikiem, wyłoży na naprawę kwotę bliską ceny detalicznej standardowego samochodu.

Jednak nie wpadaj zawczasu w panikę. Współczesne Ferrari są dość niezawodne przy regularnej jeździe.

Bardziej realnym problemem jest regularna konserwacja. Materiały eksploatacyjne, takie jak sprzęgła, hamulce i opony, są bardzo drogie. Co więcej, niektóre z nich wymagają wymiany raz/dwa razy w roku. Dlatego, nawet jeśli kogoś stać na kupno Ferrari, utrzymanie auta może być już poza jego zasięgiem.

Oto przykładowe ceny części zamiennych:

  • wymiana oleju i filtra: 1000-1500 USD;
  • wymiana sprzęgła: 5000-10 000 USD;
  • opony: 2200-3500 USD;
  • klocki hamulcowe i tarcze (przód i tył): 3000-6500 USD;
  • wymiana świec zapłonowych: 1250-1700 USD.

Powyższe kwoty dotyczą wyłącznie podstawowych elementów. Jeśli zdarzy się poważna usterka (np. silnika), koszt naprawy poszybuje w górę. Właściciel zapłaci od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu tysięcy dolarów.

Średni koszt utrzymania Ferrari

Zastanawiasz się, ile kosztuje przegląd Ferrari? Roczny średni koszt utrzymania auta w dużej mierze zależy od modelu, który posiadasz. Widełki cenowe rozciągają się od 1700 do 5000 USD — a w przypadku niektórych rzadkich egzemplarzy potrafią nawet przekroczyć barierę 10 tys. USD.

Mówimy tu o podstawowej konserwacji, takiej jak wymiana płynów czy upewnienie się, że wszystko dobrze działa.

Jednak z biegiem lat średni roczny koszt rośnie, ponieważ w grę wchodzi wymiana części eksploatacyjnych. Za podstawową, nieskomplikowaną naprawę usterki w Ferrari zapłacisz ok. 3500 USD. Natomiast poważna awaria (np. odbudowa silnika) będzie kosztowała nawet 35 tys. USD i więcej.

Ubezpieczenie

Do kosztów utrzymania Ferrari dochodzi również ubezpieczenie. Średnia cena OC dla samochodów marki wynosi ok. 1300 zł, więc nie jest to jeszcze majątek. Weź jednak pod uwagę, że wysokość ubezpieczenia zależy od wielu czynników (w tym modelu pojazdu).

Ponadto w przypadku Ferrari warto zastanowić się również nad AC, co podnosi koszt składek nawet do kilku tysięcy złotych. Czy warto? Jeśli weźmiemy pod uwagę cenę naprawy przy ewentualnym wypadku, ubezpieczenie wydaje się bardzo mądrym posunięciem.

Samochody Ferrari są droższe, niż wiele domów, a ich naprawa potrafi porządnie ogołocić portfel. Dzięki AC unikniesz poważnych wydatków, gdy dojdzie do nieprzyjemnego zajścia na drodze.

Ferrari — ile kosztuje? Podsumowanie

Marka Ferrari reprezentuje sobą luksus i prestiż, co w połączeniu z wysokimi osiągami i niewielką podażą bezpośrednio przekłada się na cenę. W zależności od modelu zapłacisz za samochód od jednego do nawet kilkunastu (a w niektórych przypadkach kilkudziesięciu) milionów złotych.

Na tym koszty się nie kończą, ponieważ Ferrari nie jest tanie w utrzymaniu. Naprawa poważnej awarii będzie kosztowała ponad 100 tys. złotych. Natomiast za podstawowe przeglądy i konserwację właściciel zapłaci kilka tys. złotych rocznie.

Nie jest to coś, z czego można zrezygnować, ponieważ Ferrari w złym stanie bardzo szybko straci swoją wartość.

Jednak dobra wiadomość jest taka, że przyjemność z jazdy samochodami legendarnej włoskiej marki nie musi iść w parze z powyższymi trudnościami. Jeśli chcesz doświadczyć na własnej skórze, jakie emocje daje prowadzenie Ferrari, sprawdź ofertę Go-Racing:

Przetestujesz możliwości samochodu na torze lub przejedziesz się ulicami miast. Co więcej, oferta świetnie sprawdzi się również w formie prezentu dla kogoś bliskiego.

FAQ — Najczęściej zadawane pytania

Ile kosztuje Ferrari F40?

Ferrari F40 kosztuje ponad 8 milionów złotych. Niedawno jeden z ostatnich egzemplarzy modelu trafił na aukcję i został wyceniony właśnie na taką kwotę.

Ile kosztuje Ferrari Enzo?

Ferrari Enzo kosztuje ok. 10,5 miliona złotych. Właśnie tyle zapłacisz za jeden z egzemplarzy nowy właściciel w 2020 roku.

Ile kosztuje Ferrari 458 Italia?

Ferrari 458 Italia kosztuje ok. 1 miliona złotych na rynku wtórnym. Weź jednak pod uwagę, że ceny mogą się różnić w zależności od sprzedawcy i stanu samochodu.

Ile kosztuje Ferrari F8 Tributo?

Ferrari F8 Tributo kosztuje ok. 2 miliony złotych na rynku wtórnym. Cena zależy jednak od różnych czynników, np. stanu pojazdu.

Ile kosztuje Ferrari California?

Ferrari California kosztuje w Polsce co najmniej 500 tys. złotych.

Ile kosztuje Ferrari F12?

Ferrari F12 kosztuje ok. 1 milion złotych na rynku wtórnym.

Ile kosztuje wypożyczenie Ferrari?

Wypożyczenie Ferrari w ofercie Go-Racing kosztuje jedynie 499 złotych. Jednak dokładna cena zależy od usługi, na którą się zdecydujesz.

Napisane przez Fabian Koziołek

Absolwent Uniwersytetu Śląskiego, gdzie zdobył tytuł magistra
filozofii. Akademicka droga ukształtowała w nim głębokie zrozumienie dla
złożoności świata, co odnajduje także w motoryzacji — dziedzinie, którą
od lat opisuje. Jako autor artykułów motoryzacyjnych (i nie tylko) łączy
precyzję faktów z filozoficznym zacięciem do poszukiwania głębszych
znaczeń i trendów.

Szczególnie upodobał sobie kultowe marki, takie jak Ford Mustang i
Ferrari, które łączą w sobie siłę, styl i innowacyjność — dla autora
wartości kluczowe zarówno w motoryzacji, jak i w życiu.

Prywatnie prowadzi poczytnego bloga o wszystkim, co męskie. Ponadto
zgłębia tajniki sztucznej inteligencji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Zasięg Tesli: Jak daleko można się dostać? Porównanie modeli i wskazówki dotyczące optymalizacji zasięgu

Ile kosztuje Porsche? Cena, modele, ciekawostki