w ,

Ile kosztuje Nissan GT-R?

Nissan GT-R, nazywany potocznie „Godzillą”, zasłynął jako superauto przystępne cenowo dla szerokiej grupy entuzjastów. Co prawda koszt najtańszego modelu nadal może wydawać się wygórowany w porównaniu do standardowych środków transportu, ale w świecie supersamochodów wypada wyjątkowo atrakcyjnie.

Szczególnie wtedy, gdy weźmiemy pod uwagę osiągi Nissana GT-R. Podwójnie doładowany silnik o pojemności 3,8 l i mocy 562 KM (w najnowszej wersji) pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w 2,8 sekundy, a maksymalna prędkość jazdy wynosi 328 km/h. Maksymalny moment obrotowy w wynoszący 632 Nm dostępny jest w zakresie od 3300 do 5800 obr./min.

Ale czy to się opłaca? Ile kosztuje GT-R? Sprawdźmy!

Ile kosztuje najtańszy Nissan GT-R? Porównanie cen bazowych wybranych modeli

Na wstępie należy zaznaczyć, że ostatni nowy egzemplarz Nissana GT-R wyjechał z polskiego salonu w 2022 roku. Od tamtej pory supersamochód zniknął z nadwiślańskiej oferty japońskiego producenta.

Dlatego porównując ceny najnowszych modeli, możemy odnieść się jedynie do zagranicznych stawek (w naszym przypadku będą to ceny z rynku amerykańskiego).

W takim razie ile kosztuje nowy Nissan GT-R?

Najbardziej przystępnym cenowo wariantem w tej gamie jest GT-R Premium, który wciąż oferuje imponującą kombinację mocy i technologii. Jego cena startowa wynosi 121 tys. $, co przekłada się na nieco ponad 474 tys. zł.

Bardziej zaawansowane wersje, takie jak GT-R T-spec czy GT-R NISMO, charakteryzują się wyższymi cenami bazowymi — odpowiednio 141 tys. $ (niecałe 553 tys. zł) oraz 221 tys. $ (ponad 866 tys. zł). Dodatkowy koszt wynika z ulepszeń w zakresie wydajności i luksusu.

GT-R T-spec oferuje bogatsze wyposażenie standardowe i lepsze materiały wykończeniowe, natomiast GT-R NISMO powstał z myślą o najbardziej wymagających entuzjastach gotowych zapłacić za absolutny szczyt możliwości.

Dodatkowe opcje i pakiety wyposażenia

Nissan GT-R daje możliwość personalizacji samochodu za pomocą dodatkowych opcji i pakietów wyposażenia. Dzięki temu każdy dostosuje pojazd do swoich indywidualnych preferencji.

Jednak dodatkowych możliwości nie ma zbyt wiele, co częściowo wynika z faktu, że mnóstwo usprawnień znajduje się już w podstawowej wersji pojazdu (np. system multimedialny czy specjalne pakiety aerodynamiczne poprawiające właściwości jezdne).

Dla miłośników estetyki producent przygotował kilka wersji kolorystycznych karoserii oraz wykończenia wnętrza. Poza tym do wyboru jest szereg akcesoriów, które mogą znaleźć się na wyposażeniu samochodu, takich jak np. firmowe wycieraczki czy zestaw narzędzi.

Poza tym w najtańszym GT-R Premium dodatkowo płatne jest wykończenie wnętrz takimi materiałami, jak skóra czy alcantara. Zwiększa to finalną sprzedaż o 5 tys. $.

Co więcej, nabywcy GT-R NISMO mogą zdecydować się na dodatkowo płatną karoserię NISMO, która obejmuje specjalną edycję alufelg oraz wyjątkową maskę z włókna węglowego. Zestaw ten także kosztuje 5 tys. $.

Ile kosztuje używany Nissan GT-R?

Koszt używanego Nissana GT-R zależy od wielu czynników, takich jak rok produkcji, przebieg, stan techniczny czy historia serwisowa. Jednak zazwyczaj ceny są przystępniejsze, co sprawia, że samochód z rynku wtórnego będzie atrakcyjną alternatywą dla osób pragnących doświadczyć niezwykłych osiągów „Godzilli” bez konieczności ponoszenia kosztów związanych z zakupem auta fabrycznie nowego.

Aktualnie na polskim rynku używane modele z pierwszych lat produkcji są dostępne już od 200 tys. złotych. Jednak cena ta w niektórych przypadkach może wzrosnąć nawet 4-krotnie — wszystko zależy od rocznika i przebiegu.

Weź też pod uwagę, że bardziej poszukiwane wersje (szczególnie te z limitowanych edycji lub specjalnie modyfikowane) zazwyczaj zachowują wyższą wartość na rynku wtórnym.

Nissan GT-R — koszty utrzymania

Wedle danych przez pierwsze 10 lat eksploatacji właściciel Nissana GT-R może spodziewać się wydatków na utrzymanie i naprawy na poziomie ok. 8 243 $ (ponad 32 tys. zł). Kwota ta przekracza średnią dla popularnych coupe o 820 $ (3,2 tys. zł).

Choć na pierwszy rzut oka liczby te mogą wydawać się wysokie, warto zauważyć, że w porównaniu do innych pojazdów w tym segmencie GT-R wypada nieco lepiej pod względem prawdopodobieństwa zaistnienia poważnej usterki. Ryzyko, że w ciągu pierwszych 10 lat użytkowania GT-R będzie wymagał poważnej interwencji serwisowej, wynosi 17,36%. Jest to wynik o 4,14% lepszy, niż u podobnych modeli.

Poniższa tabela ukazuje rozkład kosztów utrzymania GT-R w ciągu 12 lat:

RokKonieczność poważnej naprawy (prawdopodobieństwo w %)Roczny koszt utrzymania
11,79%444 $
22,97%478 $
33,33%531 $
45,89%617 $
58,43%689 $
69,49%801 $
710,23%1029 $
813,23%1120 $
914,62%1204 $
1017,36%1330 $
1126,90%1346 $
1233,46%1480 $
Tabela ze strony CarEdge.com

Warto zaznaczyć, że dane pochodzą z rynku amerykańskiego. W polskich warunkach koszt utrzymania może być nieco inny.

Jeśli zaś chodzi o benzynę, Nissan GT-R spala średnio 13 l/100 km w cyklu mieszanym. Przy obecnych cenach benzyny wiąże się to z wydatkiem ok. 85 zł za każde 100 km trasy.

Jak cenowo wypada Nissan GT-R na tle konkurencji?

Cenowo GT-R pozycjonuje się jako atrakcyjna alternatywa dla europejskich superaut, takich jak Porsche 911 Turbo czy Audi R8. Przy niższej cenie bazowej, GT-R oferuje porównywalne lub nawet lepsze osiągi, co czyni go pociągającym wyborem dla osób poszukujących maksymalnych i najmocniejszych wrażeń z jazdy za rozsądne pieniądze.

Podstawowa wersja GT-R z 2024 roku kosztuje znacznie mniej, niż wymienione konkurencyjne modele, a dostarcza adrenaliny porównywalnej z drogimi superautami.

Oto bezpośrednie zestawienie cen:

  • Nissan GT-R Premium: od 121 tys. $;
  • Audi R8: od 158 tys. $;
  • Porsche 911 Turbo: od 197 tys. $.

Kiedy weźmiemy pod uwagę całkowite koszty posiadania, w tym utrzymanie, serwis i ewentualne naprawy, GT-R wciąż oferuje konkurencyjną propozycję. Mimo że koszty są nieco wyższe niż średnia dla kategorii coupe, wciąż pozostają niewielkie w porównaniu z serwisem aut Ferrari czy Lamborghini.

Co więcej, GT-R zachowuje lepszą niż przeciętna wartość odsprzedaży w swoim segmencie dzięki reputacji samochodu niezawodnego i trwałego. Do stabilności cen przyczynia się także duża społeczność miłośników i kolekcjonerów.

Czy Nissan GT-R to dobra inwestycja?

Nissan GT-R stał się ikoną motoryzacji i obiektem pożądania wielu entuzjastów, czym zapewnił sobie miejsce w panteonie superaut. Między innymi dlatego utrzymuje stabilną wartość na rynku wtórnym, co jest pozytywnym sygnałem dla potencjalnych inwestorów.

Dobrze utrzymane egzemplarze z niskim przebiegiem (szczególnie te z początkowych lat produkcji lub z limitowanych edycji) mogą nawet zyskiwać na wartości z biegiem czasu.

Jak wspominaliśmy, GT-R ma również reputację samochodu trwałego i niezawodnego, co w połączeniu z osiągami może sprawić, że będzie ceniony przez kolekcjonerów i entuzjastów jeszcze przez wiele lat. Mimo że koszty utrzymania samochodu są relatywnie wysokie, solidna konstrukcja i inżynieria oznaczają, że przy odpowiedniej konserwacji i serwisie może przetrwać wiele zim bez znaczących problemów.

Jednak GT-R przyciąga uwagę nie tylko ze względu na osiągi. Stał się również ikoną popkultury, co zawdzięcza przede wszystkim serii filmów „Fast and Furious”. To kolejny atut, który zwiększa jego potencjalną wartość w oczach przyszłych kolekcjonerów.

Mimo to każda inwestycja wiąże się z ryzykiem, a GT-R nie jest tutaj wyjątkiem. Rynek superaut zmienia się i ulega wpływom różnorodnych jednostek, takich jak gusta konsumentów, stan gospodarki czy popularyzacja nowych technologii.

Podsumowanie

Wiesz już, ile kosztuje Nissan GT-R. Cena nie jest wygórowana, jeśli weźmiemy pod uwagę, że pod maską kryje się podwójnie doładowany silnik 3,8 l o mocy 562 KM. Dzięki temu samochód rozpędza się do 100 km/h w 2,8 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 328 km/h.

Jednak nie da się ukryć, że wydatek rzędu 200-300 tys. zł na używany model to dla większości społeczeństwa wciąż ogromna kwota do przeznaczenia.

Dlatego fani motoryzacji coraz częściej zastanawiają się: “ile kosztuje wypożyczenie Nissana GT-R?”. Jest to bowiem atrakcyjny cenowo sposób, aby doświadczyć emocji z jazdy “Godzillą” na własnej skórze.

Oferta Go-Racing obejmuje wynajem samochodu na wielu torach rozsianych po całej Polsce. Sprawdź już teraz, jak wygląda jazda Nissan GT-R.

Napisane przez Fabian Koziołek

Absolwent Uniwersytetu Śląskiego, gdzie zdobył tytuł magistra
filozofii. Akademicka droga ukształtowała w nim głębokie zrozumienie dla
złożoności świata, co odnajduje także w motoryzacji — dziedzinie, którą
od lat opisuje. Jako autor artykułów motoryzacyjnych (i nie tylko) łączy
precyzję faktów z filozoficznym zacięciem do poszukiwania głębszych
znaczeń i trendów.

Szczególnie upodobał sobie kultowe marki, takie jak Ford Mustang i
Ferrari, które łączą w sobie siłę, styl i innowacyjność — dla autora
wartości kluczowe zarówno w motoryzacji, jak i w życiu.

Prywatnie prowadzi poczytnego bloga o wszystkim, co męskie. Ponadto
zgłębia tajniki sztucznej inteligencji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Już wkrótce! Event Formula Drive. Poprowadź bolid F1

Indywidualne tablice rejestracyjne. Gdzie sprawdzić dostępność, jak je wyrobić i ile kosztują?