Nazwa toru:
Tor Słomczyn.
Adres:
05-600, Słomczyn 66
Historia toru:
Początki funkcjonowania obiektu datujemy na 1994 rok. Tor Słomczyn rozkwitał wtedy wraz z rallycrossem w Polsce. W październiku tego roku odbyły się tam pierwsze zawody. Wtedy tor nie przypominał jeszcze współczesnej formy. Był w stanie surowym, pokryty zaledwie nawierzchnią szutrową. Nie sprawiło to jednak, że na wydarzenie brakowało chętnych. Ciekawość ściągnęła zawodników z rajdów i wyścigów z całej Polski, ponieważ każdy z nich chciał sprawdzić się w nowej dyscyplinie sportu.
Motywacja i chęć samorozwoju ówczesnych kierowców umożliwiły przebudowę w kolejnych latach i wprowadzanie coraz to nowszych usprawnień. Projekt generalnej przebudowy powstał w 2014 roku i został zrealizowany w nieco odmiennej formie w 2016 żebyśmy mogli teraz cieszyć się torem w obecnej formie.
Całkowita długość toru wynosi około 1200 m a jego szerokość 10 m. Zlokalizowany jest w bardzo dogodnym miejscu, przy trasie krajowej koło Grójca. Trybuna może pomieścić około 600 obserwujących jednocześnie, co umożliwia organizację naprawdę dużych wydarzeń motoryzacyjnych. Dla sędziów przygotowane są osobne pomieszczenia oraz wieża obserwacyjna.
Dla zapewnienia bezpieczeństwa podczas jazdy jest wiata z podnośnikiem do badania technicznego a także myjnia samochodowa. Do spraw organizacyjnych istnieje biuro zawodów z recepcją, sala wykładowa, pomieszczenie dla pracy oraz budynek vip przeznaczony do obsługi grupy kartingowej - nawet 40 osób.
Tor Słomczyn dzieli się na 3 części. Pętla samochodowa ma długość 1050 m i szerokość 12 m a na trasie jest do pokonania 5 zakrętów prawych i 2 lewe. Pętla kartingowa ma dokładnie 1208,46 m długości i między 8 a 12 m szerokości. Skręca aż 13 razy - 7 w prawo i 6 w lewo. Najdłuższa jest pętla rallycross - ma 1224,2 m a szerokość mieści się w granicach 10 - 12 m. Podczas przejazdu można skręcić 5 razy w prawo i 3 w lewo.
Jak widać, każdy z elementów jest bardzo rozbudowany a fakt, że wszystkie są połączone sprawia, że przejażdżka na tym torze będąc za kierownicą jakiejkolwiek maszyny zapewnia niesamowitą dawkę emocji i niezapomniane wspomnienia.
Długość i konfiguracja: Całkowita długość toru wynosi około 1200 m. Na trasie znajduje się 13 zakrętów (7 w prawo i 6 w lewo).
Nawierzchnia: Gładka i równa asfaltowa nawierzchnia umożliwia osiąganie maksymalnych prędkości.
Proste i szerokość toru: Szerokość toru waha się od 8 do 10 metrów, a najdłuższa prosta jest równa 200 metrów.
Otaczające środowisko: Wokół obiektu są pasy zieleni oraz las, co sprzyja aktywnemu wypoczynkowi.
Infrastruktura: Na trybunach znajduje się około 600 miejsc siedzących, co umożliwia organizację naprawdę dużych wydarzeń i eventów motoryzacyjnych. Dla sędziów przygotowane są osobne pomieszczenia oraz wieża obserwacyjna. Dla zapewnienia bezpieczeństwa podczas jazdy jest wiata z podnośnikiem do badania technicznego a także myjnia samochodowa. Do spraw organizacyjnych istnieje biuro zawodów z recepcją, sala wykładowa, pomieszczenie dla pracy oraz budynek vip przeznaczony do obsługi grupy kartingowej - nawet 40 osób.
Bezpieczeństwo: Infrastruktura zapewnia niezbędne zabezpieczenia na trasie, aby zagwarantować bezpieczeństwo uczestników i widzów. Kluczowymi czynnikami, które wpływają na standardy bezpieczeństwa, są wymiary trasy, układ pętli i jakość nawierzchni. Każda impreza na torze jest przygotowywana przez doświadczony zespół instruktorów, którzy regularnie sprawdzają sprawność i stan techniczny samochodów.
Rozbudowana infrastruktura daje niezliczone możliwości. Połączenie pętli samochodowej i kartingowej daje szansę sprawdzenia się w wielu różnych sytuacjach oraz na inscenizowanie różnych wariantów jednego zdarzenia w tym samym miejscu.
Obiekt zapewnia kadrę instruktorską. Ponadto na torze są idealne warunki do nagrywania filmów czy spotów reklamowych. Do dyspozycji jest personel składający się z kierowców i kaskaderów. Wokół toru znajduje się wiele dogodnych miejsc do obserwacji, filmowania i robienia zdjęć. Tuż obok budynek biurowy z salą na odprawę i szkolenie. Na terenie obiektu jest dostęp do prądu i wody.
Nawet warunki atmosferyczne nie stanowią problemu podczas pracy na torze Słomczyn - przed biurem znajduje się duży, utwardzony plac.
Od roku 2017 na torze Słomczyn odbywają się FIA CEZ Rallycross, czyli Mistrzostwa Europy Środkowo-Wschodniej w Rallycrossie.
Mistrzostwa Polski Rallycross organizowane przez OPONEO. Polegają one na 4 rundach kwalifikacyjnych i potem na zmierzeniu się ze sobą najlepszych.
Puchar Toru Słomczyn - konkurs dostępny dla każdego kierowcy posiadającego własny samochód i kask.
Driftingowe Mistrzostwa Polski.
Kartingowe Mistrzostwa Polski.
Seria ROTAX MAX CHALLENGE.
Seria ROK CUP POLAND.
Runda MP SUPERMOTO i PITBIKE.
Puchar Polski w różnych kategoriach.
Rajd Barbórka.
Treningi motocyklowe, samochodowe i kartingowe.
Tor Słomczyn polecany przez miłośników gokartów, jak i supersamochodów. Każdy znajdzie tam coś dla siebie i będzie zadowolony, pomimo krótkiej konfiguracji. Obiekt cieszy się sporą popularnością dzięki organizacji różnych zawodów oraz szkoleń. Większość opinii na łamach Google jest pozytywna, a te nieco mniej przychylne dotyczą długości pętli.
Go-racing zaprasza na tor wyścigowy Warszawa, gdzie jazda sportowym samochodem przechodzi na wyższy poziom!
2009-2024 Copyright © go-racing.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.