Nazwa toru:
Tor Jastrząb.
Adres:
Ul. Czerwienica 1/1, 26-502 Jastrząb.
Historia toru:
Tor Jastrząb zlokalizowany niedaleko Radomia, to pierwszy tor w Polsce, który został zaprojektowany i wybudowany od początku do końca.
W planowaniu i realizacji tej inwestycji kluczową motywacją była ogromna pasja właścicieli do szybkich samochodów. Z założenia miało to być miejsce dla każdego kierowcy samochodu czy motocyklu, ale też miejsce przyjazne dla różnych aktywności o charakterze sportowym. Odzwierciedla to niezwykle profesjonalny tor wyścigowy, który jest zbudowany z zachowaniem najwyższych standardów europejskich, z dbałością o każdy szczegół.
Jest to miejsce, w którym organizowane są różnego rodzaju imprezy dla fanów motoryzacji - zarówno doświadczonych jak i amatorów. Właściciele podeszli do sprawy bardzo ambitnie, by nawet najbardziej wymagający użytkownicy mogli skorzystać z tego, co oferują.
Na terenie obiektu znajduje się budynek administracyjno-szkoleniowy, w którym zlokalizowane jest nowoczesne Centrum Badawczo - Rozwojowe oraz sala konferencyjna mogąca pomieścić 120 osób, sześć sal wykładowo-szkoleniowych dla łącznie 360 osób, sala restauracyjna z tarasem dla 400 gości, sala przedszkolna, a nawet pokoje hotelowe dla 60 gości. To wszystko tworzy wspaniałą bazę do organizacji różnego rodzaju spotkań czy wydarzeń.
Autodrom Jastrząb to miejsce, gdzie zadbano o to, by móc spędzić czas całą rodziną lub zorganizować szkolenie firmowe razem z integracją w postaci jazdy na torze, a po emocjonującym dniu móc odpocząć w wynajętym pokoju, by na następny dzień wypoczętym, bezpiecznie wrócić do własnych 4 kątów.
Pętla toru wyścigowego Jastrząb wynosi 3500 metrów długości oraz 11 zakrętów, szerokość nitki trasy w najwęższym miejscu to 10 metrów. Nawierzchnia toru jest asfaltowo - szutrowa, natomiast do jazd samochodami wyścigowymi wykorzystywany jest odcinek o nawierzchni asfaltowej o długości 2400 metrów, co daje możliwość wciśnięcia pedału gazu na maxa i poczucie prawdziwej mocy, która znajduje się pod maską wybranego samochodu.
Tor Radom jest zbudowany w taki sposób, by można dopasować indywidualnie przejazdy do umiejętności i zaawansowania każdego kierowcy. Autodrom Radom oferuje również place manewrowe przeznaczone dla motocykli oraz samochodów, z czego korzystają ośrodki doskonalenia technik jazdy. A zainstalowany automatyczny system nawadniania na płytach poślizgowych oraz kurtyny wodne doskonale sprawdzają się podczas tego typu szkoleń.
Tor Jastrząb jest wyposażony w system oświetlenia, dzięki któremu jest możliwość jazdy o różnych porach dnia w sezonie wiosenno-letnim, co zapewnia dodatkowe wrażenia jazdy w dzień jak i po zmroku. Komunikacja między obsługą toru a uczestnikami odbywa się poprzez system nagłośnienia zewnętrznego, dzięki czemu żaden przekazywany komunikat nie umknie wszystkim osobom, które znajdują się na torze wyścigowym Jastrząb.
Z myślą o kibicach oraz obserwatorach zostały zbudowane trybuny, które mogą pomieścić nawet kilka tysięcy widzów. Stwarza to możliwość przyjechania z całą rodziną czy przyjaciółmi, którzy mogą z bezpiecznego miejsca oglądać zmagania podczas jazdy osoby, której sprawili prezent w postaci jazdy na torze wyścigowym i wspólnie przeżywać wspaniałe emocje.
Długość i konfiguracja: Długość toru wynosi 3500 metrów, posiada liczne zakręty – jest ich aż 11, a łączna powierzchnia obiektu zajmuje obszar aż 20 hektarów.
Nawierzchnia: Nawierzchnia toru jest asfaltowo-szutrowa, natomiast do jazd samochodami wyścigowymi wykorzystywany jest odcinek o nawierzchni asfaltowej o długości 2400 metrów
Proste i szerokość toru: Szerokość nitki trasy w najwęższym miejscu to 10 metrów. Najdłuższa prosta wynosi 200 metrów.
Otaczające środowisko: Tor Jastrząb otoczony jest przez pola oraz połacie zieleni, co sprzyja wypoczynkowi oraz rekreacji. Autodrom położony jest przy trasie S7, dzięki czemu dojazd na miejsce jest szybki i bezproblemowy.
Infrastruktura: Z myślą o kibicach motoryzacji oraz obserwatorach zostały zbudowane trybuny, które mogą pomieścić nawet kilka tysięcy widzów. Tor Jastrząb jest wyposażony w system oświetlenia, dzięki któremu jest możliwość jazdy o różnych porach dnia w sezonie wiosenno-letnim, co zapewnia dodatkowe wrażenia jazdy w dzień jak i po zmroku. Komunikacja między obsługą toru a uczestnikami odbywa się poprzez system nagłośnienia zewnętrznego.
Na terenie obiektu znajduje się budynek administracyjno - szkoleniowy, w którym zlokalizowane jest nowoczesne Centrum Badawczo-Rozwojowe oraz sala konferencyjna mogąca pomieścić 120 osób, sześć sal wykładowo-szkoleniowych dla łącznie 360 osób, sala restauracyjna z tarasem dla 400 gości, sala przedszkolna, a nawet pokoje hotelowe dla 60 gości.
Bezpieczeństwo: Tor Autodrom Jastrząb jest wyposażony w liczne zabezpieczenia na trasie oraz w trybuny dla widzów, aby każde wydarzenie było w pełni bezpieczne. Planując budowę toru, zadbano o to, aby spełniał on nie tylko wszelkie europejskie standardy, ale również te wyznaczane przez Ministra Infrastruktury dla ośrodków doskonalenia techniki jazdy.
W 2021 roku na Torze Jastrząb miała miejsce VI runda Rallysprint Challenge.
Driftingowy Puchar Toru Jastrząb – Driftingowy Puchar Polski.
Na Torze Jastrząb koło Radomia w okresie wiosenno-letnim odbywają się regularnie eventy motoryzacyjne, gdzie można spróbować swoich sił i poczuć moto-emocje za kierownicą supersamochodów, usłyszeć ryk silnika i sprawdzić moc koni mechanicznych schowanych pod maską.
Odbywają się tu również różnorodne szkolenia samochodowe oraz motocyklowe, które składają się z części teoretycznej i praktycznej.
Organizuje się zawody Superoes, czyli imprezy dla kierowców amatorów, które są świetną okazją do sprawdzenia swoich umiejętności i poznania charakterystyki własnego samochodu w bezpiecznych warunkach na profesjonalnym torze, na specjalnie przygotowanej do tego trasie.
Uczestnicy eventów mocno chwalą sobie jazdę po torze, organizację wydarzeń oraz infrastrukturę należącą do Autodromu. Zwracają uwagę na profesjonalizm organizowanych imprez, bogate zaplecze techniczne i pełną opiekę nad uczestnikami oraz widzami.
Biorący udział w imprezach zdają relację o organizacji na świetnym poziomie i pełnym zaangażowaniu organizatorów. Dodają, że nawierzchnia toru jest świetnej jakości – nowy i równy asfalt oraz tarki dodają wyścigowego klimatu. Dodatkowym atutem jest zaplecze, jak klimatyzowana sala wykładowa, toalety z prysznicami oraz catering. Źródło
2009-2024 Copyright © go-racing.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.