Audi R8

Najmocniejszy super samochód produkcji Niemieckiej. Drugie po Porsche auto sportowe, które zalicza się do grona luksusowych pojazdów klasy S, produkowane u naszych zachodnich sąsiadów. Do dzisiaj Audi nie stworzyło konkurencji dla tego modelu, mogącego nazywać się supersamochodem.

białe audi r8

Druga generacja tego kultowego sportowego samochodu została pokazana na targach Geneva Motor Show 2015. Popularność pierwszej generacji jest widoczna na całym świecie. To jeden z pojazdów, którego nie może zabraknąć w grach komputerowych, zlotach motoryzacyjnych oraz filmach o wyścigach ulicznych.

Sprawdź naszą ofertę jazd Audi R8! Niezapomniane przeżycia w atrakcyjnej cenie - V10 i V8

Historia Niemieckiego supersamochodu sportowego

Podobnie jak wiele innych supersamochodów, Audi R8 zaczynało jako prototyp wykorzystywany w wyścigach 24 godzinnych. Pierwsza prezentacja modelu cywilnego nastąpiła w Paryżu. Początkowe wersje auta charakteryzowały się niezwykle nowoczesną bryłą i innowacyjnymi technologiami. Przykładem tego są przednie reflektory wyposażone w diody LED. Audi jako pierwsze zdecydowało się na wprowadzenie tej technologii, do samochodów dopuszczonych do ruchu drogowego. Ważnym elementem R-ósemki jest dostosowanie poziomu hałasu silnika oraz zwiększenie komfortu prowadzenia.

Taki zabieg przeprowadza konkurencyjna marka Porsche, by dostosować sportowe auto do ruchu drogowego. Trzy lata po premierze, na świat wychodzi wersja Spyder, czyli auto z rozkładanym dachem. Z miejsca zdobywa setki zamówień od bogatych biznesmenów i przedstawicieli show-biznesu. Mijają kolejne dwa lata a Audi prezentuje nową wersję e-tron, R8 Plus oraz dokonuje faceliftingu swojego kultowego modelu. W wersji Plus otrzymujemy potężniejszy silnik i przyspieszenie do setki na poziomie 3,5 sekundy. Natomiast wersja e-tron, to gratka dla fanów ekologicznych silników elektrycznych.

Historia modelu R8 wiąże się także z filmami, grami oraz imprezami motoryzacyjnymi. Tuż po swojej premierze w roku 2006, został wybrany na auto głównego rywala w grze Need for Speed Carbon. Od tego czasu dosyć regularnie pojawia się w grach wyścigowych z serii Need for Speed. Oprócz tego można pojeździć nim w tytułach takich jak: Forza Motorsport, Gran Turismo oraz Grid 2. Jego filmowa kariera związana jest z Hollywood oraz serialami znanych stacji telewizyjnych. Jeździł nim ekscentryczny milioner Tony Stark, w którego wcielił się Robert Downey Jr. Niedawno mogliśmy podziwiać go w siódmej części kultowej serii „Szybcy i Wściekli”.

Techniczny majstersztyk o ogromnej mocy

audi r8 v10

Wersja coupe Niemieckiego sportowego auta klasy S posiada jedynie dwoje drzwi oraz dwa miejsca dla kierowcy i pasażera. Taka konfiguracja obejmuje także wersje roadster, bez sztywnego dachu. W swojej pierwszej wersji silnikowej 4.2 litra V8 FSI posiada moc rzędu 420 KM. Wersja z silnikiem 5.2 litra V10 FSI ma 525 koni mocy i pozwala przyspieszać do setki w 3,5 sekundy. Rodzaj napędu, jaki zastosowano w Audi R8, to quattro, czyli napęd na wszystkie koła. Dzięki aluminiowemu nadwoziu masa pojazdu oscyluje wokół 1560-1725 kilogramów.

By polepszyć właściwości jezdne, zdecydowano się na idealne umieszczenie środka ciężkości poprzez przeniesienie silnika bliżej środek samochodu. Taka strategia stosowana jest od ponad 90 lat. Już przed wojną umieszczenie silnika centralnie decydowało o tym, że auto było sportowym majstersztykiem. Żeby przekonać się o wyższości takiego umieszczenia silnika, trzeba przetestować auto na torze wyścigowym. Cena starszego modelu Audi R8 o pojemności silnika 4200 cm3 zaczyna się od 200 tysięcy złotych. Mocniejsze wersje prosto z salonu mogą kosztować nawet ponad pół miliona złotych. Silniki benzynowe V8 wersji coupe spalają około 18 litrów benzyny na sto kilometrów. Najmocniejsza jednostka benzynowa o 5 litrów więcej.