Porsche 911

Tej nazwy chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Od lat 60 ubiegłego stulecia, nazwa Porsche stanowi niemalże synonim pojecia “auto sportowe”.

Jazda porsche 911 na torze

Trochę historii modelu 911.

Porsche gt3 997

Pierwsza generacja Porsche 911 zadebiutowała w 1964 roku i praktycznie z miejsca stała się samochodem kultowym. Co ciekawe, sama koncepcja tego modelu nie uległa jakimś radykalnym zmianom od tamtego czasu. Oczywiście, kolejne generacje wyposażane były w różne udogodnienia, co pozwalało samochodowi niejako “iść z duchem czasu”.

Warto jednak odnotować, że wszystkie generacje 911 posiadały silnik umieszczony z tyłu oraz napęd na tylną oś (za wyjątkiem wersji z napędem na cztery koła). Od momentu debiutu aż do chwili obecnej, na całym świecie sprzedano prawie milion egzemplarzy “dziewięćsetjedenastki”, a samo auto nadal cieszy się ogromną popularnością.

Obecna, szósta już generacja modelu oznaczana cyframi 991, na rynku pojawiła się w 2012. Samochód oparty jest o całkowicie nową płytę podłogową, a jedną z głównych innowacji jest fakt, iż auto jest w większości oparte o konstrukcję aluminiową. Dzięki temu, samochód jest lżejszy około 50 kilogramów, w porównaniu z poprzednikiem, co w połączeniu z jeszcze mocniejszymi silnikami daje doskonałe wrażenia z jazdy.

Porsche

Porsche 911 996 to jedna z najbardziej rewolucyjnych generacji niemieckiego samochodu. Ten model zadebiutował w 1998 i niemalże z miejsca stał się prawdziwym hitem sprzedaży. Sam design nadwozia obiecywał, że, mówiąc kolokwialnie, idzie nowe. Po raz pierwszy od momentu debiutu, wygląd zewnętrzny uległ pewnym zmianom - projektanci niemieckiej marki poszli z duchem czasu i postawili na nieco bardziej okrągle nadwozie, trochę przypominające model Boxster, zaprezentowany chwilę wcześniej. Dziennikarze motoryzacyjni docenili kunszt designerów niemieckiej marki i nadwozie czwartej generacji Porsche 911 otrzymało kilka prestiżowych nagród

Cyfry wzbudzające pożądanie

Prawdziwą rewolucję można jednak było zaobserwować pod maską - po raz pierwszy od ponad 30 lat, silnik 911 był chłodzony cieczą, a nie jak do tej pory, powietrzem. Jednym z prawdziwie rewolucyjnych wariantów była także wersja GT3, która została po raz pierwszy pokazana w 1999 roku.

Jak sama nazwa wskazuje, GT3 to wariant nastawiony głównie na sport. Samochód z wersją cywilną ma niewiele wspólnego (oprócz wizualnego podobieństwa) - to wersja, która nie posiada wygłuszenia, tylnych siedzeń, a nawet klimatyzacji czy radia (choć te można było zamówić w salonie). Wszystko to, by auto zapewniało jeszcze lepsze przyspieszenie! W czasach, gdy nie stosowano jeszcze powszechnie turbo, takie właśnie zabiegi sprawiały, że auto jeździło jeszcze lepiej.

Krótki rzut oka na dane techniczne pokazuje, że samochód naprawdę ma się czym pochwalić - 355 koni mechanicznych to nawet dziś wynik, który robi wrażenie. Napęd na tył zapewnia ciekawe wrażenia podczas pokonywania zakrętów, a przyspieszenie do “setki” w ciągu 4,3 sekundy to wynik, którego może pozazdrościć wiele współczesnych samochodów.

Dane techniczne

Porsche 911 na torzeMożna oczywiście zapytać, dlaczego GT3 nie posiadało napędu na obie osie, dostępnego choćby w wersji S. Cóż, wszystko rozbijało się o wagę - Porsche 911 GT3 waży zaledwie 1360 kilogramów, czyli tyle, ile większość współczesnych aut kompaktowych! I to właśnie GT3 miało być tym wariantem, który zapewniał maksymalnie doskonałe wrażenia z jazdy.

Niech przemówią liczby!

Poniżej krótkie zestawienie (specyfikacja) najważniejszych cech modelu GT3, w porównaniu z “cywilną” wersją 911, oznaczaną jako Carrera

Porsche 911 996

Porsche 911 GT3 996

Pojemność skokowa

3387 ccm

3600 ccm

Moc

300 KM (6800 RPM)

381 KM (7400 RPM)

Prędkość maksymalna

280 km/h

306 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

5,4 s

4,3 s

Zużycie paliwa

11,2 l

12,9 l

NIEZAPOMNIANE PRZEZYCIA W ATRAKCYJNEJ CENIE
SPRAWDŹ NASZĄ OFERTE JAZD GT 997, GT 996