Chevrolet Corvette

Amerykańskie podejście do konstruowania aut sprawiało, że do produkcji seryjnej trafiały pojazdy, jakich próżno było szukać w ofercie europejskich, czy japońskich producentów. Także z tego powodu do dziś jeden z modeli Chevroleta uchodzi za miano kultowego w wielu zakątkach świata.

Stworzony w wiadomym celu

Corveta C7

Zwyczajny image

Po zakończeniu II wojny światowej narodził się pomysł, by na wzór Alfy Romeo stworzyć w Stanach Zjednoczonych od podstaw samochód sportowy, który będzie nie tylko dobrze wyglądał, ale i miał ponadprzeciętne osiągi. Założenia konstruktorów zakładały zaprojektowanie klasycznego roadstera na stalowej ramie z silnikiem V8 z przodu i napędem na tylną oś. Samo nadwozie w celu obniżenia masy wykonano z tworzywa sztucznego. Tym sposobem w 1953 roku zadebiutowała Corvette C1.

Troche historii

Zdaniem wielu był to jeden z pierwszych pojazdów, których Europejczycy zazdrościli Amerykanom, ponieważ oferowano go wyłącznie za oceanem. Kolejne generacje tego modelu były udoskonaleniem pojęcia auta sportowego. Debiutująca pod koniec lat sześćdziesiątych C3 była uosobieniem tamtych czasów. Mimo kryzysu paliwowego przetrwała na rynku aż czternaście lat. Ten, kto nie widział tego wyjątkowego pojazdu na żywo, z pewnością miał okazję ujrzeć go w którejś z produkcji filmowych lat siedemdziesiątych. Na wielkim ekranie Corvette Stingray pojawiała się często i wzbudzała zachwyt nie tylko u fanów motoryzacji. Dziś jest cenionym klasykiem, o którego posiadaniu we własnym garażu marzy wielu z nas.

Potrafi dorównać najlepszym

Krytycy modelu Corvette stawiali zarzuty, że nie prowadzi się on jak prawdziwy samochód sportowy. Być może pierwsze generacje nie były technologicznym majstersztykiem, jednak debiutująca w 2005 roku Corvette C6 udowodniła, że na torze wyścigowym jest w stanie dorównać takim potęgom jak Ferrari, czy Porsche. Już w podstawowej odmianie z silnikiem LS2 o mocy 405 koni mechanicznych przyśpieszała do setki w zaledwie 4,1 sekundy i osiągała maksymalną prędkość wynosząca ponad 300 kilometrów na godzinę.

Mimo że szósta generacja Corvette nie była oficjalnie dostępna w Europie, wiele osób decydowało się na import prywatny. Nawet z uwzględnieniem wszystkich opłat celnych ciężko było o drugi równie szybki samochód w tak przystępnej cenie. Po części w wyniku batalii, jaka toczyła się wśród producentów o miano najlepszego auta sportowego, narodziła się odmiana Z06 C6. 513 koni mechanicznych w połączeniu z lżejszym nadwoziem i udoskonaloną techniką pozwoliło uzyskać w tym aucie na torze Nurburgring rewelacyjny czas wynoszący 7 minut i 22 sekundy. Jakby tego było mało, zadebiutowała jeszcze bardziej mocarna Corvette ZR1 o mocy 647 koni mechanicznych, która przyśpieszała od 0 do 200 kilometrów na godzinę w czasie zaledwie dziesięciu sekund. W 2013 roku zaprezentowano natomiast obecną dostępnie w sprzedaży odmianę C7.

Jak sama nazwa wskazuje, GT3 to wariant nastawiony głównie na sport. Samochód z wersją cywilną ma niewiele wspólnego (oprócz wizualnego podobieństwa) - to wersja, która nie posiada wygłuszenia, tylnych siedzeń, a nawet klimatyzacji czy radia (choć te można było zamówić w salonie). Wszystko to, by auto zapewniało jeszcze lepsze przyspieszenie! W czasach, gdy nie stosowano jeszcze powszechnie turbo, takie właśnie zabiegi sprawiały, że auto jeździło jeszcze lepiej.

Lampy C7 Chevrolet Corvette

Corvette Logo

NIEZAPOMNIANE PRZEZYCIA W ATRAKCYJNEJ CENIE
SPRAWDŹ NASZĄ OFERTE JAZD CORVETTE C6